Na wstępie chciałbym podkreślić, że artykuł ten nie odnosi się do Artykularni.

Data dodania: 2007-06-05

Wyświetleń: 5637

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tutaj na prawdę można pobawić się w dziennikarstwo i na pierwszy rzut oka widać, że portal jest zrobiony z dużym rozmachem. Chociaż nie wiemy jaki był pierwotny zamysł autora i pomysłodawcy, ale wyszedł z tego niezły serwis internetowy.



Pewnie część osób zauważyła, że serwisy z artykułami stały się bardzo popularne i wyrastają jak grzyby po deszczu. Nagły wzrost ich popularności nie jest bynajmniej spowodowany wzrostem zainteresowania dziennikarstwem. W serwisach z artykułami każdy może pisać prawie wszystko. Niektóre nie są nawet moderowane. Serwisy takie są świetną okazją do  napisania artykuł promujący własną firmę. Każdy specjalista  od PR wie, że artykuł prasowy daje większe korzyści z punktu widzenia wiarygodności niż reklama. Artykuły internetowe można uplasować  pomiędzy tymi dwoma formami. Dziennikarz prasowy jest osobą publicznego zaufania i markuje swoim nazwiskiem artykuł, czego brakuje artykułom internetowym. Jednak nie jest to główna przycyzna powstawania tego typu serwisów. Podstawą całej tej sytuacji jest fakt, że rośnie nam potentat internetowy. To firma Google narzuca warunki w Internecie. Decyduje o być albo nie być sklepów internetowych i wielu innych firm. Nawet utrwaliło się powiedzenie. "Jak czegoś nie ma w Google, to nie istnieje". Większości internautów na całym świecie korzysta głownie z wyszukiwarki Google. Dlaczego? Bo jest najlepsza. Nawet gdybyśmy chcieli korzystać z naszych rodzimych wyszukiwarek, to  i tak wrócimy do Google bo reszta jest  "100 lat" do tyłu za technologią Google i po prostu nie znajdziemy, albo trudniej nam będzie znaleźć to czego szukamy.  Jedyną światową firmą "goniącą" Google jest Yahoo, ale nie ma polskiej wersji jak na razie. W  tego typu serwisach seo  można zamieszczać linki do innych stron. Z punktu widzenia Google linki w treści powiązanej tematycznie przynoszą najwięcej korzyści w postaci wyższych wyników wyszukiwania. Dlatego artykuły promocyjne są bardzo chętnie pisane przez pozycjonerów i osoby promujące swoje strony. Przynosi to obopólne korzyści ponieważ osoba pisząca artykuł powiększa tak zwany "content" - czyli zawartość serwisu oferującego publikacje artykułów, co z kolei także wpływa na zwiększanie jego pozycji w hierarchii Google (wyższa pozycja). I to jest główna przyczyna powstawania stron typu presell służące nie tyle pisaniu artykułów co promocji stron. Niektórzy uważają to za spam. W takim razie wszystkie formy reklamy i promocji również powinni uznać za spam. Niektóry osoby czytają takie artykuły promocyjne również. Poza tym często, nawet pisanie artykułu w celach promocyjnych wymaga od autora przekazani pewnej wiedzy.





Licencja: Creative Commons
0 Ocena