Jak napisać ofertę? Odpowiedź na to pytanie stanowi rozwiązywanie problemów małych dochodów, kiepskiej sprzedaży. Może nawet podnieść upadającą firmę. Mając ten sam produkt i dwie różne oferty reklamowe, można spodziewać się różnicy tak ogromnej, jak między bankructwem i fortuną.

Data dodania: 2011-02-09

Wyświetleń: 1697

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

    Co czyni ofertę skuteczną? Dlaczego niektóre konwertują na poziomie 4% a inne na poziomie 0,1%? Gdzie tkwi różnica? To bardzo mądre pytania.

    Odpowiem na nie teraz streszczając kilka zasad Johna Carltona, znakomitego copywritera najwyższej klasy.

    Carlton, dzięki długoletniej karierze w branży reklamowej wie, jak napisać ofertę. Oto Jego sugestie:

#1: Czy Twoje ogłoszenia i reklamy zgadzają się z regułami panującymi w marketingu bezpośrednim?
    Kiedy Twój biznes przechodzi kryzys i czujesz, jak bankructwo wisi w powietrzu ... pierwsza rzecz, na którą powinieneś zwrócić uwagę, to reklama: Drukowana, żółte strony, poczta tradycyjna, emailing -- słowem każdy jej rodzaj.

    Upewnij się, że Twoja reklama posiada nagłówek, haczyk, jasny paragraf otwierający, dużo korzyści, cech, skupia się mocno na odbiorcy (dużo "Ty", "Twoim" ...), zawiera opinie Twoich zadowolonych klientów i kończy się silnym, jasnym wezwaniem do działania (zakupu).

    Emisja reklamy napisanej na szybko -- ale z uwzględnieniem PODSTAW sprzedaży bezpośredniej będzie o wiele skuteczniejsza niż poetycka, pusta reklama napisana przez kogoś, kto podaje się za copywritera, a nie ma pojęcia o sprzedaży tradycyjnej.

#2: Twoje USP
    Jeśli nie potrafisz wyjaśnić w swojej ofercie ... w wiarygodny ... prosty i jasny sposób DLACZEGO potencjalni klienci powinni kupować od Ciebie, a nie Twojej konkurencji ... wtedy nie znasz swojej Unikalnej Propozycji Sprzedaży (Unique Sellin Proposition).

    Sprzedajesz gadżety ... i Twój sąsiad sprzedaje gadżety. Nikt nie przyjdzie kupić do Ciebie tylko dlatego, że jesteś uroczy.

    Bez względu na to, czym się wyróżniasz: lepszą ceną, lepszą gwarancją, lepszą obsługą, jakością, lub czymkolwiek -- musisz to jasno zakomunikować swoim klientom.

    Nie czytają przecież w Twoich myślach, nie posiadają żadnej wiedzy o Tobie i Twoich produktach -- a co oczywiste dla Ciebie może być kompletnie bez znaczenia dla potencjalnych klientów.

    Więc musisz wszystko wyjaśnić prostym, zwięzłym komunikatem.

    Kiedy już ułożysz swoje USP, łatwiej będzie Ci napisać taką ofertę, ponieważ wiesz już, co czyni Cię wyjątkowym na tle innych.

#3: Czy Twoja oferta na piśmie brzmi, jakby napisał ją zawodowy sprzedawca?
    Najlepsze oferty, to sprawiające wrażenie, jakbyś siedział na wprost Twojego potencjalnego klienta i mówił do niego, jak zawodowy sprzedawca.

    Tylko Ty i Ja.

    Tekst takiej oferty "przemowy" powinien być prosty, jasny, czytelny, ZROZUMIAŁY, skierowany bezpośrednio do klienta i kończyć się wezwaniem do akcji (zakupu produktu).

Licencja: Creative Commons
2 Ocena