Z etykietami samoprzylepnymi stykamy się na każdym kroku. Każdy towar handlowy musi być dobrze oznakowany, więc etykiety, a na nich kody kreskowe, otaczają nas wszędzie. Jakie informacje mogą znaleźć się na etykietach?

Data dodania: 2010-09-22

Wyświetleń: 1772

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Z etykietami samoprzylepnymi stykamy się na każdym kroku. Każdy towar handlowy musi być dobrze oznakowany, więc etykiety, a na nich kody kreskowe, otaczają nas wszędzie. Jakie informacje mogą znaleźć się na etykietach?

Zwykle oglądając towar, zwracamy uwagę na etykietę. Znajdziemy na niej prawie zawsze kod kreskowy, często także cenę, a w przypadku produktów spożywczych czy chemicznych, datę przydatności do użycia, datę produkcji i numer partii. Czasem będzie tu także nazwa i adres producenta produktu. To podstawowe informacje, które mogą zostać zaprezentowane w postaci czarnego nadruku na białej etykiecie samoprzylepnej.

Ale idą zmiany. Dziś etykiety samoprzylepne zmieniają swoją funkcję z czysto informacyjnej, na reklamową. Do druku etykiet możemy już używać pełnej palety barw, nie tylko czarnego. Zamiast kodów kreskowych coraz częściej produkty są wyposażane w kody QR, które niosą o wiele więcej informacji, niż kod kreskowy - nawet 4296 znaków alfanumerycznych. Kod QR pozwala zamieścić między innymi adres strony internetowej produktu. Ponadto, ów kod posiada algorytmy korekcyjne, dzięki czemu możliwe jest odczytanie nawet częściowo uszkodzonego kodu!

Łatwość znakowania produktów, jaką dają drukarki etykiet, przyspiesza i obniża koszty pakowania i dystrybucji. Często zdarza się, że każdy produkt musi być oznaczony w sposób indywidualny. Różnić się może od innych w swojej grupie wagą, wymiarami, datą produkcji, dlatego niezwykle ważne jest, by etykieta powstała w momencie, gdy produkt opuszcza magazyn i trafia na półki. W takim wypadku etykiety powstają nie w drukarni, lecz u klienta. Proste w obsłudze drukarki etykiet mają szerokie możliwości i w zakresie znakowania towarów mogą zaspokoić potrzeby każdego klienta.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena