Reklama bardzo się zmieniła od czasów, gdy polegała na projektowaniu grafik do gazet i na billboardy, nagrywaniu komunikatów dla radia i kręceniu spotów telewizyjnych. Dzisiaj reklama to też przeróżne gadżety, organizowanie eventów i różne zaskakujące działania.

Data dodania: 2010-04-27

Wyświetleń: 3360

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

To jak firma powinna się reklamować, zależy od branży, w której działa. Jeżeli zajmuje się produkowanie ekskluzywnych towarów, to nie powinna inwestować w tanie gadżety ze swoim logiem, bo to zaszkodzi tylko jej wizerunkowi. Dobrym pomysłem byłyby na przykład kalendarze książkowe w skórzanej oprawie z wytłoczonym logo. W ten sposób pokazujemy klientom, że dbamy o własny wizerunek i jesteśmy w stanie zainwestować, w utrzymanie dobrej relacji z nimi. Tak samo świadczy to o naszych produktach, mówimy w ten sposób, że nie będziemy próbować zastąpić porządnych rozwiązań, tańszymi i mniej skutecznymi.

Dobrze jest też dobierać rodzaj produktu, którym będziemy chcieli się zareklamować, dając go w prezencie klientom, do branży, w której działamy. Jeżeli nasza firma produkuje na przykład kawę rozpuszczalnym, to doskonałym pomysłem są kubki reklamowe, które będę dołączane do sprzedawanej przez nas kawy i albo będą za darmo, albo będzie trzeba niewiele dopłacić, żeby kupić taką kawę z kubkiem. Natomiast, jeżeli mamy sklep z ubraniami dla młodzieży, to zamiast w kubki, powinniśmy zainwestować w nadruki na bluzach. Takie bluzy możemy sprzedawać po kosztach, bo nie są one tylko kolejnym produktem w naszym asortymencie, tylko potencjalną reklamą, która może dotrzeć dokładnie do tych odbiorców, na których nam zależy.

To oczywiście nie wszystkie sposoby na niestandardową reklamę. Jeżeli jesteśmy firmą, która stawia na innowacyjność i ciekawe pomysły, to możemy zaryzykować dużo bardziej odważną i przyciągającą uwagę kampanię. Jak na przykład ta z słynną czerwoną ręką, która przez długi czas pojawiała się wszędzie, ale nie była podpisywana, w żaden sposób i nikt nie wiedział o co chodzi. Dzięki takiemu zabiegowi marka ta stała się bardzo dobrze rozpoznawalne przez młodych ludzi, którzy byli bardzo ciekawi o co w tym wszystkim chodzi, a właśnie do nich miały być skierowane produkty tej firmy.

Reklama zmienia się bardzo szybko i stara się nas co chwilę zaskakiwać. Możemy się więc spodziewać, że jeszcze nie raz okaże się, że za jakąś dziwną akcją, która przykuła naszą uwagę stoi jakaś agencja reklamowa.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena