Poprawność meta tagów można łatwo sprawdzić za pomocą Meta Tag Analyzera – darmowego narzędzia, dostępnego w internecie.
Na tej stronie kliknij na Remoteli, potem na Meta Tag Analyzer. Wpisz adres strony, którą chcesz przeanalizować, wpisz kod cyfrowy i kliknij Submit.
Program zbada Twoją stronę i wyświetli dokładny raport, gdzie kolorem zielonym będą zaznaczone informacje o zgodności z wymaganiami wyszukiwarek, pomarańczowym – ostrzeżenia, a czerwonym - błędy w meta tagach.
Jako błąd wyszukiwarki traktują zbyt dużą liczbę znaków lub słów. Na przykład, słów kluczowych nie może być więcej niż 20, a ilość znaków w tagu „title” nie może być większa niż 80.
Program zliczy wszystkie słowa na stronie, podając, ile razy każde słowo występuje w tekście i jaki stanowi procent od całości. Dzięki temu możesz przeredagować tekst, dodając słowa kluczowe, żeby poprawić ich stosunek do zawartości strony. Uważaj jednak, aby nie przesadzić – program wykryje nadmiar słów kluczowych i uzna, że próbujesz spamować. Zaznaczy te słowa na czerwono!
Meta Tag Analyzer zmierzy rozmiar i czas ładowania się Twojej strony. Być może masz za dużo grafiki na stronie, jest ona zbyt "ciężka" i wolno się otwiera. Długie oczekiwanie może skutecznie zniechęcić do niej odwiedzającego.
Optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek będzie wymagała od Ciebie trochę czasu i pracy, ale wysiłek z pewnością się opłaci – zwiększą się Twoje szanse na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Następnym krokiem do wypozycjonowania strony będzie dodanie jej do jak największej liczby katalogów. Można dodawać ręcznie, ale lepiej zlecić tę sprawie komuś, kto się w tym specjalizuje.