Jeśli masz czas, przeczytaj również, dlaczego lista mailowa jest tak ważna.
Oto co trzeba zrobić:
1. Sprawdź w statystykach które wpisy na Twoim blogu lub które podstrony Twojego serwisu generują największy ruch.
2. Pod tekstem, który przyciąga uwagę internauty, umieść krótką notkę: “Więcej wiadomości na temat… znajdziesz, zapisując się na bezpłatny biuletyn”.
3. Pod nią umieść formularz lub link do strony z formularzem.
Notka o możliwości zaprenumerowania biuletynu powinna być wyeksponowana. Najlepiej, jak znajdzie się ona tuż pod głównym tekstem tak, żeby czytający został doprowadzony do formularza.
Po drodze, w głównym tekście, nie może być żadnych linków, inaczej cały wysiłek pójdzie na marne.
Dlaczego trzeba mieć listę mailową?
Ze statystyk odwiedzin wynika, że:
60 - 70% odwiedzających spędza na stronie mniej niż 30 sekund;
40% dodaje stronę do ulubionych.
To oznacza, że jedynie około 30 - 40% odwiedzających zatrzyma się na Twojej stronie dłużej, niż pół minuty. Reszta, nie mając czasu, popędzi dalej. Ewentualnie ktoś doda Twoją stronę do ulubionych i może kiedyś na nią wróci.
Jeśli zdążysz w ciągu 30 sekund nakłonić odwiedzającego, by zostawił swój adres e-mail, możesz latami z dowolną częstotliwością przypominać jemu o sobie. Możesz wysyłać biuletyn, mogą to być archiwalne materiały. Ważne, że masz czas, by regularnie prezentować czytelnikowi zawartość swojej strony i powoli budować z nim kontakt.