Z biegiem czasu dają im coraz większy rabat - który zależny jest przeważnie wielkości zamówienia, jak i od długości współpracy. Dzięki czemu firmy (detaliści) dłużej działające na rynku mogą zejść niżej z cenami.
A co robią właściciele programów partnerskich, jeśli ktoś sprzedaje u nich coraz większą ilość produktów?
Do tej pory spotkałem się tylko z konkursami, które miały zmotywować partnerów i nagrodzić tych najlepszych. Tak było jednak do tego czasu...
Ostatnio coraz to większa konkurencja o partnerów sprawia, że właściciele programów partnerskich wymyślają coraz to nowe narzędzia, które mają zmotywować partnerów do działania właśnie w ichniejszym programie. Jednym z tych narzędzi jest zastosowana przez Avsoft prowizja motywacyjna.
Prowizja motywacyjna polega na tym, że próg prowizyjny wzrasta wraz wielkością zamówień. We wspomnianym przypadku, prowizja wzrasta z 10 do 15% w przypadku, gdy łączna wysokość prowizji uzyskanych przez partnera przekroczy 1000 zł. Kolejne progi mają być ustalane indywidualnie.
Jak w tym przypadku uzyskać 1000 zł? Jak tego dokonać promując oprogramowanie antywirusowe?
Po wymianie kilku zdań z osobą odpowiedzialną za sklep, dowiedziałem się, że najbardziej opłacalne są zamówienia realizowane dla szkół i innych instytucji. Są one z reguły bardzo duże (kilkadziesiąt, a nawet kilkaset sztuk plus wersje serwerowe), na tyle duże, ze nawet mimo sporych zniżek dla tych instytucji (dla edukacji 50% dla administracji 30%), można skasować za jedno zamówienie do kilkuset złotych prowizji.
Zamówienia firmowe oscylują w granicach kilku kilkunastu stanowisk.
Tak więc do roboty panie i panowie - prowizje czekają :)
Ze swojej strony zastanowiłbym się jeszcze nad próbą niszowej promocji, którejś z wersji antywirusa, czy to dla serwera, czy też dla PDA, albo też na USB. Trzeba by poszukać odpowiednich słów :)
Powodzenia!
(skasuj to: w powyższym artykule mozesz zmienić linki partnerskie)