To w jaki sposób zamieścisz link partnerski w swoim serwisie ma spore znaczenie i od tego zależy ile osób zdecyduje się kliknąć w taki link. Jak wykazały badania, najbardziej efektywnym sposobem na pozyskanie jak największej ilości kliknięć są linki tekstowe powiązane z treścią artykułu, w jakim się znajdują.
Internauci, wyczuleni na tradycyjne reklamy w formie bannerów, starają się unikać ich, a nawet blokować jeśli mają taką możliwość. Jednak kiedy czytają ciekawy artykuł i napotykają w nim na odnośniki do powiązanych stron, większość w nie kliknie chcąc dowiedzieć się czegoś więcej. A w takim przypadku dzieli Cię tylko 1 krok od zarobku - dokonanie zakupu.
Dlatego też staraj się dostarczać swoim czytelnikom interesujące darmowe artykuły, np. recenzje książek w przypadku gdy zapisałeś się do PP księgarni. Dzięki temu, tym bardziej jeśli recenzja jest pozytywna i zachęcająca, skłonisz część użytkowników do przejścia na stronę księgarni i dokonania zakupu. Nie uzyskasz jednak takiego efektu, jeśli zdecydujesz się wstawiać linki gdziekolwiek, nawet do artykułów, które kompletnie nie są powiązane z produktami, na jakie internauci natrafią po kliknięciu w link partnerski. Przemyśl więc dobrze jak uzyskać największą klikalność, a zarazem najwięcej sprzedaży dokonanej za pośrednictwem Twojego serwisu.