Koniec świątecznego letargu. Najwyższy czas na aktywizację swojej firmy – zwłaszcza, że idzie kryzys. Jak to zrobić?

Data dodania: 2009-01-09

Wyświetleń: 1836

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

To, co do tej pory nie było dla firmy potrzebne, w nowych trudnych czasach stanie się niezbędne. Dotychczasowi kontrahenci mogą odczuć skutki kryzysu – lepiej więc zawczasu pomyśleć o kolejnych - nowych, tańszych, ale równie skutecznych. Gdzie ich znaleźć? Dobrym rozwiązaniem są biznesowe portale społecznościowe. Jednak tych jest dużo i nie zawsze są skuteczne. Warto więc skupić się na takich, które stale wprowadzają nowości, dzięki którym na portalu rzeczywiście widać ruch i aktywność.

Jednym z najlepszych przykładów jest portal Biznes-Klasa.pl, który powstał właśnie po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Portal przyciąga użytkowników głównie dzięki kolejnym wdrażanym przez siebie innowacjom.

Siła w branżowej grupie

Jedną z opcji najbardziej przydatnych dla firm są „Grupy branżowe”. To osoby i firmy skupione wokół konkretnych branż. Tu można znaleźć osoby, które mają podobne problemy branżowe, podzielić się pomysłami i dowiedzieć, jak rozwinąć swoją działalność. Jeśli nie ma interesującej grupy, każdy może stworzyć nową. Co ważne, każdy może zostać moderatorem grupy branżowej i w jej ramach rozwijać swoją firmę i branżę. Na pewno warto, bo to skuteczny sposób na promocję swojej firmy, jej produktów i usług.

Jednym z najbardziej korzystnych narzędzi jest też "Zapytaj znajomych". Jeżeli użytkownik ma jakiekolwiek pytanie dotyczące biznesu, poszukuje interesującej usługi, chciałby coś korzystnie kupić, sprzedać lub wysłać ogłoszenie dotyczące swojej działalności – tu może to zrobić. Przesłane pytanie, wiadomość lub ogłoszenie trafi do wszystkich jego znajomych oraz znajomych ich znajomych. Korzystając z tej opcji można otrzymać odpowiedź na każde pytanie dotyczące biznesu.

Niedrogo, ale skutecznie

Do najbardziej ciekawych opcji należy „Organizator Spotkań”. Jak mówi już sama nazwa, ułatwia on zorganizowanie spotkań ze swoimi znajomymi. Wystarczy wybrać odpowiadający termin oraz osoby, do których ma dotrzeć wiadomość o planowanym spotkaniu. One odpowiadają, które terminy im pasują. „Organizator Spotkań” wskazuje dokładną datę, która pasuje wszystkim zaproszonym osobom. To, kto odpowiedział na zaproszenie, można sprawdzić na stronie głównej spotkań.

Interesującym narzędziem jest także „Wirtualna Asystentka”. To wirtualna osoba, która w przystępny sposób wyjaśnia, jakie opcje są dostępne na poszczególnych stronach. Użytkownik na swoim profilu może wybrać jedną z czterech wersji Asystentek lub jednego z czterech Asystentów. Ich wskazówki pomagają w pełni i skutecznie korzystać z opcji oferowanych przez portal. To z pewnością nie koniec nowości - Bartłomiej Niewiński, założyciel Biznes-Klasy, zapowiada dalszą rozbudowę portalu.

W czasach kryzysu firmy szukają oszczędności i zaciskają pasa. Korzystanie z nowych możliwości kontaktu i tanich usług to dla nich najbardziej korzystna recepta na kryzys. Warto też pamiętać, że obecność firmy w portalach społecznościowych to sposób na skuteczną reklamę i budowę wizerunku. W ten sposób można efektywnie i niedrogo wypromować swoje produkty i usługi. Teraz firmy będą korzystały z tego coraz częściej – bo to jedno z najlepszych narzędzi na trudne czasy kryzysu.

Sylwester Sacharczuk
Licencja: Creative Commons
0 Ocena