Samochód poleasingowy mający przebieg w granicach 60.000 – 140.000 km najczęściej pod kątem technicznym jest w pełni sprawny – wybrane firmy oferujące samochodu poleasingowe oferują nawet gwarancję na wybrane modele takich samochodów.
Jak odnowić samochód używany by cieszył oczy jak nowy?
Odpowiedzią jest oddanie naszego samochodu do profesjonalnego serwisu blacharsko lakierniczego posiadającego dobrze wyposażoną lakiernię do renowacji i naprawy samochodów.
Każdy samochód (chyba że jego karoseria została zabezpieczona poprzez oklejenie) z przebiegiem powyżej kilkunastu tysięcy kilometrów ma na swojej karoserii minimalne rysy, zarysowania, powstałe np. w skutek drobin piasku, które przy szybkiej jeździe na autostradzie dokonały mikrouszkodzeń (tylko wizualnych) naszego lakieru.
Gdzie oddać auto do lakierowania?
Szukając miejsca do którego chcemy oddać nasz samochód powinniśmy zwrócić uwagę na:
- Pracowników firmy, czyli dobrze wyszkoloną kadrą lakierniczą, która będzie odpowiedzialna za lakierowanie naszego auta,
- Wyposażenie lakierni, czyli profesjonalne urządzenia w których nasz samochód będzie lakierowany a następnie suszony.
Profesjonalnie wyposażona lakiernia samochodowa posiada dedykowane urządzenie do nakładania powłok lakierniczych t.j. kabinę lakierniczo suszącą, stanowiska do przygotowania samochodu do lakierowania tak zwane strefy przygotowawcze oraz stanowiska polerskie, na których dokonuje się ostatecznych prac przed oddaniem samochodu w ręce klienta.
Decydując się na odnowę lakieru używanego samochodu mamy dużo większy wybór z palety barw niż przy standardowych kolorach aut z salonu, gdzie najczęściej nasz wybór ogranicza się do różnych odcieni koloru czarnego, białego i srebrnego.
Na co uważać przy odbiorze auta z serwisu lakierniczego?
Oddając samochód nawet do najlepiej wyposażonej lakierni, posiadającej profesjonalne kabiny lakiernicze i najlepszym lakiernikom w zawodzie, powinniśmy uważać na skazy w lakierze i uważnie sprawdzić podczas odbioru czy na naszej powłoce nie ma tak zwanych „wtrąceń”, czyli delikatnych skaz w lakierze czy przetarć po polerowaniu.
Skazy w lakierze najczęściej powstają w wypadku drobinek kurzu lub pyłów, które wkradły się na powłokę lakierniczą w trakcie procesu lakierowania lub suszenia i nie zostały prawidłowo wykryte a następnie usunięte.