W wielu polskich rodzinach przyjęło się, że są dwa główne terminy „wielkiego sprzątania”: przed świętami Wielkanocnymi oraz przez Wigilią Bożego Narodzenia. To wówczas w szeroko zakrojone porządku angażowani są wszyscy domownicy. Przecierany jest kurz z półek (a przy okazji robiony remanent), myte są okna, ściągane są pajęczyny z trudno dostępnych miejsc, trzepane są dywany i odkurzane są miejsca, które zwykle były pomijane podczas cotygodniowych porządków (np. pod meblami i łóżkiem).
Choć mogłoby się wydawać, że jest to w dużym uproszczeniu komplet wszystkich koniecznych przedsięwzięć, to jest zgoła inaczej. Okazuje się, że w całym zestawieniu prac, wiele osób zapomina o utrzymaniu w czystości tapicerki meblowej oraz dywanów. Ich wytrzepanie rozwiązuje - i to nie zawsze - problem tylko z pozoru.
Co zatem należy zrobić i jak często?
Świeżość przede wszystkim
Czysta tapicerka meblowa materiałowa i skórzana, dywan czy materac przede wszystkim zupełnie inaczej pachną. Daje się odczuć świeżość, nie tylko przechodząc obok nich, ale już na wejściu do pomieszczenia w którym się znajdują.
Uroku z pewnością doda zniknięcie plam po jedzeniu lub winie i brak konieczności ich przykrywania kocem lub innym rodzajem narzuty.
Kolor na lata
Regularne czyszczenie dywanów i tapicerki meblowej pozwala również na zachowanie naturalnego koloru dywanów, sof, kanap, obić krzeseł i innych elementów wchodzących w skład szeroko pojętej tapicerki meblowej.
Pracownicy firmy czyszczące dywany i tapicerkę meblową często podkreślają, że po wykonanym przez nich czyszczeniu, klient będzie zdumiony efektem. Często bowiem okazuje się, że żółta sofa wcale nie była żółta, a kremowa, natomiast dywan ma znacznie intensywniejszy kolor niż przed czyszczeniem.
Dlaczego warto zlecić czyszczenie profesjonalistom?
Profesjonalne firmy czyszczące przede wszystkim posiadają odpowiedni sprzęt i doświadczenie. Są w stanie dobrać odpowiedni środek czyszczący i przeprowadzić w sposób kompleksowy proces czyszczenia. W ten sposób proces czyszczenia jest znacznie szybszy i z gwarancją pozytywnego zaskoczenia klienta.