To owocny czas dla rynku gier VR (Virtual Reality). W ostatnich miesiącach sprzedaż urządzeń peryferyjnych do rzeczywistości wirtualnej i samego oprogramowania bardzo mocno wzrosły. To efekt między innymi pandemii koronawirusa.

Data dodania: 2021-01-09

Wyświetleń: 135

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak wirtualna rzeczywistość wpłynie na rynek gier online?

Branża gier wideo oraz rozrywki multimedialnej jako jedna z nielicznych może mówić o zaletach pandemii wirusa SARS-CoV-2. Wiele osób przebywa w tym czasie na kwarantannie, przez co ma bardzo dużo czasu na różnego rodzaju aktywności w domowym zaciszu. Ludzie szukający rozrywki najchętniej oddają się grom komputerowym, przez co sprzedaż gier oraz sprzętu niezbędnego do uprawiania tzw. „gamingu” poszybowała w górę. 

Co ciekawe, dużym zainteresowaniem cieszą się urządzenia pozwalające na obcowanie z wirtualną rzeczywistością VR. Co to takiego? To stworzony przez komputer trójwymiarowy obraz, w którym gracz posługuje się własną gestykulacją i ruchami ciała oraz głowy. Do wykorzystania VR niezbędne są specjalne gogle (Oculus Rift) oraz dwa, specjalne kontrolery sterowane dłońmi. 

Aktualnie panuje problem z zakupem takiego sprzętu, na stronie internetowej Oculus Polska występuje problem z dostępnością urządzeń i nie wiadomo, kiedy klienci będą mogli ponownie je zakupić. Na innych stronach gogle zazwyczaj dostępne są w małych ilościach. Media w USA co jakiś czas informują o problemie z dostępnością urządzeń VR. Jak donosi serwis CasinoShark, dane finansowe Facebooka, który jest właścicielem marki Oculus za IV kwartał 2019 roku pokazywały rekordowe przychody spółki, pochodzące ze źródeł innych niż działalność reklamowa. To właśnie sprzedaż urządzeń Oculus odpowiada za rekordowe wyniki finansowe. 

Developerzy gier widząc ogromny wzrost popularności VR, coraz częściej tworzą produkcję przystosowane pod tę technologię. Najwięcej szumu w ostatnim czasie zrobiła gra Half Life: Alyx, tworzona przez legendarne studio Valve. Produkcja zdobyła wyśmienite oceny oraz opinie, zgodnie z którymi okrzyknięto tę produkcję jako najlepszą pod wirtualną rzeczywistość. Gracz w tworze amerykańskiego studia może wejść w interakcję niemal z każdym, dostępnym elementem. Mając sprzęt najwyższej klasy, można cieszyć się niesamowitymi doznaniami z rozgrywki. 

Z systemu VR korzystają nie tylko gracze. Wirtualna rzeczywistość jest również stosowana przez firmy, które w okresie pandemii COVID-19 są zmuszone na pracę zdalną. W tym celu używają Virtual Reality do spotkań biznesowych, zebrań czy nawet prezentacji produktów. Pracownicy chwalą takie zastosowania i uważają, że praca zdalna z wykorzystaniem sprzętu VR jest zdecydowanie ciekawsza od monotonnej pracy przy domowym biurku. 

Wskutek pandemii zamknięte zostały również szkoły i lekcje odbywają się zdalnie. Co ciekawe nauczyciele również zaczęli korzystać z technologii wirtualnej rzeczywistości, aby zachęcić uczniów do udziału w zajęciach. Jakiś czas temu w internecie głośno było o nauczycielce, która wykorzystała tablicę we wcześniej wspomnianej grze Half-Life: Alyx. Nagrania z e-lekcji szybko stały się hitem internetu. 

Licencja: Creative Commons