Coraz bardziej popularne staje się organizowanie karaoke w restauracjach/pubach/barach. Kiedyś znane nam było śpiewanie do telewizora, po kilku wypitych lampkach wina, w towarzystwie najbliższych przyjaciół, dzieci lub rodziny. Z czasem jednak zabawa ta nabrała odrobinę innego znaczenia. Powód w zasadzie jest oczywisty – zabawa jest dużo lepsza, jeśli uczestniczy w niej więcej osób. Dodatkowo, organizując taką imprezę w lokalu istnieje duże prawdopodobieństwo, że poznasz wiele ciekawych osób. Karaoke organizowane są w różnych miejscach, od Ciebie zależy na które się zdecydujesz, ponieważ wybór jest ogromny. Oczywiście, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które nadadzą sensu temu wydarzeniu.
Po pierwsze należy mieć na uwadze obsługę techniczną, a tzn. czy jest rzutnik multimedialny lub telewizor.
Bez tego nie ma opcji na karaoke. Bez wątpienia, projektor jest rzeczą, która sprawdzi się dużo lepiej, a już na pewno jeśli parametry jak: rozdzielczość, lampa, przetwarzanie obrazu oraz jasność są na wysokim poziomie. Jeśli jednak miejsce warte jest uwagi, spędzenia tam wolnego czasu i nie przychodzi tam cała chmara ludzi, telewizor nie będzie żadną przeszkodzą, wręcz przeciwnie. Równie ważne z technicznego punktu widzenia jest nagłośnienie. Musi być dobre, ponieważ w innym wypadku może spowodować to jedynie naszą zbędną irytację, przez to, że coś szumi, dźwięk jest niewyraźny czy za cichy.
Po drugie: przestrzeń.
Istotne jest, żeby nie było ciasno i każdy miał wystarczająco miejsca do swobodnego poruszania się. Powinna być scena, na której będzie śpiewać główna osoba. Dodatkowo, jeśli miejsca jest wystarczająco dużo, całą zabawę można połączyć z dancingiem. A wygląda to tak, że każdy zazwyczaj tańczy solo, obserwując wyświetlające się napisy i pomagając śpiewem osobie na scenie. Poza tym, jeśli wiemy, że miejsca jest dużo, mamy również większą pewność, że nie zabraknie jego dla nas, nie będzie ścisku, a co za tym idzie zabawa będzie przednia.
Trzecin punktem na mojej liście jest organizacja wydarzenia.
Poza oczywistymi aspektami technicznymi, o których mowa już była na początku ważne są takie rzeczy jak: przygotowanie przez ekipę lokalu plików z prawdziwymi hitami, w formie mp4 i wyświetlającymi się tekstami. Nie powinno dojść do sytuacji, gdzie restauracja oczekuje, że to goście zadbają o muzykę i teksty piosenek. Ciekawym pomysłem są również nagrody dla najlepszych śpiewaków, z może to być np. darmowe piwo lub voucher ze zniżką na obiad. Wybór zwycięzcy również napędzi zabawę, ponieważ każdy będzie brał w tym udział. Ostatnią sprawą organizacyjną jest pora otwarcia lokalu. Pora zamknięcia powinna poniekąd zostać dostosowana do gości, bowiem chodzi o naszą dobrą zabawę. Z pewnością musimy zwrócić uwagę czy mamy z góry podaną taką informację, żeby nie było niepotrzebnych niespodzianek.
Ostatnim punktem są alkohol i jedzenia.
Wiadomo – piwo czy kieliszek wina dodają odwagi, a odwaga zawsze przydaje się na początek takich zabaw. Najlepiej, jeśli jest to miejsce z dobrym kraftowym browarem, ewentualnie z dobrej jakości winem lub po prostu tradycyjną wódką. Jeśli już pijemy, to warto mieć coś na zagryzkę. Tradycyjna polska bądź bawarska kuchnia będą strzałem w dziesiątkę. Oprócz przekąsek, po całej zabawie dobrze jest zjeść coś konkretnego. Miło byłoby usiąść przy stoliku z wybornym piwem i talerzem sytego jedzenia.
Te sprawy są zdecydowanie najbardziej istotnymi z mojego puntu widzenia. Oczywiście, każdy ma swoje potrzeby mniejsze lub większe, własne upodobania itd., jednak wymienione zostały tu pewne podstawy. Całkiem ponadplanowo nadmienię, że karaoke to idealny pomysł na imprezę firmową. Warto to przemyśleć, ponieważ to świetny sposób, żeby się zintegrować.