Ze względu na liczbę ramion, ściągacze te dzieli się na dwuramienne, trzyramienne oraz wewnętrzne. W sprzedaży dostępne są również chwytaki pazurkowe. Właściwe dopasowanie ściągacza daje gwarancję pewnego uchwytu podczas demontażu łożyska, jak i innych elementów, minimalizując jednocześnie ryzyko uszkodzenia pierścienia.
Ściągacze łożysk wewnętrznych
Jednym z rodzajów ściągaczy są ściągacze łożysk wewnętrznych. Ich przeznaczeniem jest przede wszystkim demontaż łożysk tocznych z różnego rodzaju obudów oraz korpusów. Nabyć je można w dwóch formach. Pierwszą z nich są ściągacze łapkowe, drugą zaś ściągacze z zastosowaniem tulei rozporowych.
Ściągacze do łożysk dwuramiennych
Mówiąc o ściągaczach nie sposób nie wspomnieć o ściągaczach do łożysk dwuramiennych. Są one uniwersalne i można je wykorzystywać m.in. podczas demontażu rolek, przegubów, łożysk, kół zębatych oraz sworzni. Zbudowane zostały z dwóch ramion znajdujących się na belce prowadzącej lub też ramion regulowanych, łamanych. Ramiona tego typu ściągaczy najczęściej zakończone są łapkami przeznaczonymi do chwytania elementów. Łapki te są odwracalne, dzięki czemu można je wykorzystywać zarówno do wewnętrznych, jak i zewnętrznych elementów. Ściąganie łożyska z wykorzystaniem ściągaczy dwuramiennych odbywa się przy użyciu rozporowej śruby.
Ściągacze do łożysk trójramiennych
Istnieją także ściągacze do łożysk trójramiennych. Ich przeznaczeniem jest ściąganie bębnów, łożysk oraz tarcz przy użyciu 3 ramion. Ramiona te, zakończone łapkami, dają możliwość uchwycenia łożyska od zewnętrznej, a czasem również od wewnętrznej części łożyska lub tarczy. Demontaż tego typu elementów przy użyciu młotka lub też innego narzędzia, może powodować ich uszkodzenie. Zastosowanie ściągaczy skutecznie zapobiega niszczenie demontowanych elementów.