Idealna fotografia produktu drogą do sukcesu?
Zacznijmy od podstaw – jeśli drzemie w nas artystyczna dusza i chcemy swój fotograficzny talent pokazać właśnie na fotografii produktowej, to zdecydowanie nie jest to najlepszy pomysł! Fotografia ma zaprezentować dany produkt, a nie nasze osobiste zapędy. Najistotniejszą sprawą jest jakość zdjęć. Dlaczego? Bo konsumenci są wzrokowcami i od wizualnej prezentacji zależy dalszy sukces sprzedażowy.
Dobre zdjęcia reklamowe, czyli jakie?
Niezwykle istotne w przypadku zdjęć reklamowych jest tło – musi być ono proste i naturalne tak, aby oddawało wszystkie detale produktu. Nie może też dekoncentrować, odwracać uwagi od konkretnego produktu, ani wywoływać negatywnych skojarzeń. Z tego też powodu fotografia produktowa (packshoty) ogranicza się przede wszystkim do zdjęć przedmiotów wykonanych na białym tle, które mają na celu skupienie uwagi oglądającego na produkcie. Niezwykle istotne jest też oświetlenie i odpowiednie odwzorowanie kolorów. Fotograf powinien więc robić zdjęcia w świetle dziennym, ale tak, aby promienie słońca nie świeciły bezpośrednio na obiekt. Dodatkowo światło powinno być miękkie, czyli przepuszczone przez coś bądź odbite. Pamiętajmy też, aby stawiać na naturalność. Fotograf powinien tak zrobić zdjęcie, aby jak najbardziej odzwierciedlało ono rzeczywistość. W przypadku odzieży najlepiej sfotografować produkt z każdej strony. Jeśli mamy jakiś istotny detal, jemu również warto poświęcić jedno ujęcie. Istotną sprawą, jeśli chodzi o ubrania, jest też odpowiednie ich przygotowanie – na brudne czy pogniecione nikt nie zwróci uwagi.
Jak fotografować odzież?
Właściwie odzież najlepiej prezentować według kilku ściśle określonych sposobów. Jednymą z najpopularniejszych form przedstawienia produktu są zdjęcia typu duch. Są to przestrzenne ujęcia odzieży, wykonane na „niewidocznych” manekinach. Wykonana w ten sposób fotografia doskonale odzwierciedla ubranie, jego fason, kształt i inne cechy charakterystyczne. Innym sposobem zaprezentowania produktu są zdjęcia na wieszakach. W tym przypadku pamiętajmy jednak, aby ubrania ułożyć w odpowiedni sposób i zwracać uwagę na szczegóły. Kolejną metodą są flatshoty, czyli zdjęcia ubrań sfotografowanych na płasko, najczęściej na białym tle. W tym przypadku odzież możemy ułożyć równo lub lekko pofalować, aby nadać odpowiedni kształt i charakter. Każdy fotograf wykonuje też lookbooki, czyli proste zdjęcia prezentujące odzież na modelu czy modelce. Cieszą się one ogromną popularnością i mają największą siłę oddziaływania na klienta. Oczywiście, o ile model, czy modelka potrafią dany produkt odpowiednio zaprezentować. Pamiętajmy też, że sprzedając coś w internecie, poza zdjęciami istotny jest też opis – powinien on zainteresować konsumenta i zachęcić do zakupu.