Kilka prostych podpowiedzi, które pomogą wybrać dobrą firmę szkoleniową. Na co zwrócić uwagę, o co pytać?

Data dodania: 2017-06-26

Wyświetleń: 726

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak wybrać szkolenie?

Nie raz, nie dwa, słyszałeś pewnie o szkoleniach pracowniczych, a także spotkałeś się z ogłoszeniami i ofertami szumnie głoszącymi, jak to po przeszkoleniu przez firmę X czy Y osiągi Twoich pracowników i całej firmy poprawią się już, tu, teraz, natychmiast, a każdy dzień poprzedzający owo szkolenia był dniem zmarnowanym i powodował, że przed nosem przelatywały Ci miliony zysków, z których nie skorzystałeś. Dzwoń natychmiast, by jeszcze dziś rozpocząć proces zmian, które już jutro zaprocentują stukrotnie większym zyskiem. Oczywiście nic nie ma prawa zmienić się w ciągu chwili, bowiem każdy proces w firmie jest długotrwały i na efekty trzeba poczekać – najważniejsze są jednak mocne podstawy – to one bowiem stanowią fundament dalszych wydarzeń i ich konsekwencji.

Jak w rzeczywistości wygląda sprawa takich szkoleń? Na co należy uważać i na co nie dać się nabrać? Czym kierować się przy wyborze firmy szkoleniowej?

W branży szkoleniowej – jak w każdej innej zresztą – oszustów i naciągaczy niestety nie brak. Jak więc spośród firm, które wyrastają jak przysłowiowe grzyby po deszczu wybrać te warte uwagi?

Pierwszą rzeczą, na jaką powinno zwrócić się uwagę, są zdecydowanie referencje wystawione przez firmy, w których ta konkretna przeprowadzała szkolenia. To chyba najważniejsze i najbardziej wiarygodne narzędzie weryfikacji. Drugą – nie mniej ważną sprawą są kompetencje i wykształcenie trenerów. Zwróć więc uwagę na to, jakimi dyplomami się legitymują. O opinię zapytać można także zaprzyjaźnione firmy, a także poszukać informacji w sieci – choć w przypadku tej ostatniej metody, ryzykujemy tym, iż firma mająca negatywne opinie zadba o to, by zniknęły one z Internetu. Wczytaj się dokładnie w ofertę i przeanalizuj ją krok po kroku – chwytliwe ogólniki, za którymi nie kryje się nic konkretnego poza obietnicami szybkiej poprawy wyników, gwarantowanej satysfakcji czy ciekawych zajęciach, nie wróżą nic dobrego, a ostrzegawcza lampka powinna zapalić się natychmiast. Podobnie, jeśli na stronie firmy nie znajdziesz żadnych statystyk, sukcesów, nagród itp. Tak samo ważny jest pierwszy kontakt z Klientem – on bowiem jest zapowiedzią tego, w jaki sposób wyglądać będzie dalszy dialog. Przed podjęciem decyzji o wyborze firmy szkoleniowej, porównaj także cenę i zakres konkretnego szkolenia, dowiedz się także w jakiej formie prowadzone są zajęcia: czy są to szkolenia otwarte, czy też może szkolenia dla firm, a może dostępne są oba rodzej szkoleń. 

Powyższe czynniki to oczywiście pierwszy, wstępny etap weryfikacji, jednak moim zdaniem najważniejszy. Nie bój się dopytywać o szczegóły – nawet te najmniejsze. Okazać bowiem może się, iż mimo dobrego pierwszego wrażenia i przejścia wstępnej weryfikacji, oszuści kryją się tak dobrze, iż zdradzić może ich jedynie drobny szczegół. Pamiętaj – to Twoje fundusze, a więc masz prawo być szczegółowy aż do bólu!

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena