Skuteczne rozwiązanie
Jednym ze skutecznych sposobów zjednania sobie klienta i przywiązania go do firmy lub marki jest newsletter. To rozwiązanie ma liczne zalety - przede wszystkim kierowany jest wprost do klienta, najczęściej zgodny z preferencjami i personalizowany. Wynika z tego większa skuteczność przekazu: klient jest rzeczywiście zainteresowany przedstawioną mu ofertą. Będąc także informowanym na bieżąco na przykład o promocjach, prawdopodobnie częściej z nich skorzysta.
Jak przygotować newsletter?
Żeby zapewnić maksymalną skuteczność rozwiązania marketingowego, jakim jest newsletter, trzeba zapoznać się z zasadami tworzenia takich materiałów. Na początku warto zadbać o dobry, czytelny szablon. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, z których można skorzystać.
Warto wykonać także kilka testów, żeby mieć pewność, że klient nie będzie miał żadnych trudności w związku z użytkowaniem newslettera (między innymi także po to, by przesyłane materiały nie były traktowane jako spam). Dobrym pomysłem jest także przygotowanie maila powitalnego, który wysłany zostanie do wszystkich nowych użytkowników - można tam zamieścić szczegółowe informacje bądź dane dotyczące firmy.
Nie można także pominąć roli, jaką odgrywają: odpowiednie dobranie koloru, gradientu, a także wyboru czytelnego przycisku CTA. Klient nie może mieć problemu z zapisaniem się na newsletter, ale również z jego rezygnacji, jeśli uzna, iż jego treści nie są adekwatne do jego oczekiwań i potrzeb.
Skutecznym sposobem na zainteresowanie odbiorcy treścią newslettera jest jego personalizacja. Umieszczenie w tytule imienia adresata (jeśli w naszej bazie takie informacje są gromadzone) bądź zwrotu, który odnosi się do konkretnej lokalizacji czy zachowania wzbudzą ciekawość czytelnika i zwiększą prawdopodobieństwo, iż zechce otworzyć wiadomość.
Nie zapominajmy również o tym, iż sam przekaz zawarty w newsletterze powinien stanowić wartość dla odbiorcy. Nachalna próba sprzedaży produktu może okazać się nie tylko nieskuteczna, ale również może zniechęcić czytelnika do marki. Warto w newsletterze zamieszczać porady, wskazówki dotyczące użytkowania produktów lub usług danej firmy lub ciekawostki i aktualności dotyczące danej działalności, branży czy tematyki.
Na koniec warto podkreślić, że sukces newslettera tkwi w jego nienachalnej komunikacji oraz prezentowaniu wartości dodanej, która faktycznie może okazać się przydatna i interesująca odbiorcę.