Jak zapewne się już domyślasz, kluczem jest odpowiedni marketing i reklama. Bez tego w dzisiejszym świecie praktycznie nie mamy szansy odnieść żadnego większego sukcesu. Już od samego początku, każda firma powinna budować swoją przewagę na rynku, nie wystarczą już tylko wysokiej jakości produkty. Możemy produkować najlepszy towar w danej branży, jednak dopóki inni o nim nie usłyszą, jest on bezwartościowy.
Jak więc najlepiej obecnie promować swoją firmę i produkty?
Na to pytanie trudno o jednoznaczna odpowiedź. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, w jakiej branży działamy oraz kto jest naszą grupą docelową. Do dyspozycji mamy zarówno bardziej tradycyjne formy promocji, jak i marketing internetowy. Najlepiej połączyć obie te formy w odpowiednich proporcjach.
Jeżeli naszą grupą docelową są ludzie starsi, powinniśmy zainwestować więcej w bardziej tradycyjne formy reklamy. Można wśród nich wymienić, reklamę w lokalnej gazecie, radio, telewizji, ulotki, namioty reklamowe, gadżety itp.
Z kolei, jeżeli nasze produkty skierowane są do osób nieco młodszych, większą część budżetu powinniśmy przeznaczyć na reklamę w internecie. Odpowiednio zaprojektowana i wypozycjonowana strona internetowa, reklamy w mediach społecznościowych, newsletter to tylko niektóre z możliwości, jakie daje nam to medium.
W co warto teraz inwestować?
Jeżeli chodzi o bardziej klasyczne formy reklamy i promocji to są to na pewno namioty reklamowe. W Polsce coraz częściej organizuje się różnego rodzaju targi, konferencje czy zloty branżowe. Warto na tego typu wydarzeniach mieć swoje nawet bardzo małe stoisko, ale dobrze się zaprezentować. Bardzo pomocne są w tym właśnie namioty reklamowe, które pozwolą nam się wyróżnić i pomogą zbudować profesjonalny wizerunek.
Warto zainwestować dodatkowo, w kubki reklamowe, długopisy, smycze oraz inne podobne gadżety, które możemy rozdać naszym potencjalnym klientom. W momencie, kiedy ktoś weźmie od nas tego typu drobny przedmiot, podświadomie będzie nas dobrze kojarzył oraz w jakiś sposób, będzie chciał się nam odwdzięczyć. W praktyce często przekłada się to na to, że po prostu zastanie on klientem naszej firmy.
Jeżeli natomiast chodzi o reklamy w internecie, powinniśmy postawić na dwie rzeczy. Po pierwsze odpowiednie pozycjonowanie naszej strony internetowej. Bez tego nikt nie znajdzie naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Po drugie reklamy w mediach społecznościowych. Przede wszystkim powinna to być reklama w serwisie społecznościowym Facebook, który na obecną chwilę skupia najwięcej użytkowników.