0
głosów
- +

Szybka realizacja obiektów przemysłowych to nowy wizerunek Polski

Autor:

Aktualizacja: 25.07.2008


Kategoria: Gospodarka / Budownictwo


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2326 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Szybko przebiegająca realizacja obiektów przemysłowych generuje nowy potencjał, który chętnie wykorzystują nie tylko producenci. Nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania budowlane pozwalają w krótkim czasie otwierać nowe i prężnie działające zakłady przemysłowe.


Hipermarkety, stacje benzynowe, bary szybkiej obsługi, nowoczesne hale produkcyjne. Wszystkie o jednakowej elewacji oraz wystroju wnętrz.
Do Polski szturmem wdarły się zachodnie koncerny i korporacje, które lokują swoje placówki we wszystkich dużych miastach. Jednak nie tylko ogromne metropolie nasycone są hipermarketami. W mniejszych miastach realizacja obiektów przemysłowych również przebiega w bardzo szybkim tempie, a sieciowe stacje benzynowe rosną przy drogach, niczym grzyby po deszczu.

Polska okazała się wyjątkowo przyjaznym rynkiem dla zagranicznych inwestorów. Szybko przebiegająca realizacja obiektów przemysłowych generuje nowy potencjał, który chętnie wykorzystują nie tylko producenci. Konsumenci ochoczo robią duże, regularne zakupy w hipermarketach, które powoli wypierają lokalne ryneczki, osiedlowe sklepiki i warzywniaki. Z jednej strony sytuacja jest korzystna. Nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania budowlane pozwalają w krótkim czasie otwierać nowe i prężnie działające zakłady przemysłowe. Polska powoli upodabnia się do krajów Europy zachodniej. Zachodzące procesy globalizacyjne powodują, że identyczne hipermarkety, stacje benzynowe lub bary szybkiej obsługi znajdujemy praktycznie na każdym kroku. Dziś niezależnie od tego, w jaki zakątek świata pojedziemy, zawsze możemy liczyć na kawę w ulubionej i znanej na całym świecie, sieciowej knajpie. Westernizacja Polski to również inny pozytywny aspekt, jaki przyniosła masowa realizacja obiektów przemysłowych. Wyższy poziom życia oraz szerszy wybór zagranicznych usług i produktów, pozwala Polakom zapomnieć o kompleksach względem zachodnich sąsiadów.

Nie wszystko jednak złoto, co się świeci. Zachodnie koncerny to często bardzo duża konkurencja dla rodzimych inwestorów i przedsiębiorców, prowadzących działalność typu small business. Polskie apteki lub sklepy spożywcze często przegrywają walkę o klienta z ofertą zachodnich koncernów, które mają możliwość przyciągania klientów, poprzez zaniżanie cen produktów i usług. Jest jednak szansa, iż Polacy po chwilowym zachłyśnięciu się zachodnimi inwestycjami, wrócą do zaprzyjaźnionych sklepikarzy lub farmaceutów i przez zwyczajny lokalny sentyment wybiorą rodzime produkty.









Szybka realizacja obiektów przemysłowych to nowy wizerunek Polski

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij