Co polecają inni?
Najlepiej, gdy od osób, którym można zaufać, czyli wśród bliskich znajomych, czy w rodzinie mamy szansę zaczerpnąć wieści na temat firm oferujących usługi rachunkowe. Nie ma nic lepszego ponad własne doświadczenia. I nie chodzi tylko o polecenie sprawdzonej firmy, ale także być możne odradzenie czy ostrzeżenie przed biurem, które oferuje usługi na kiepskim poziomie. Takie rady są dużo cenniejsze, od tego co możemy znaleźć w Internecie, gdzie cześć treści ma charakter sponsorowany. Pewnym sposobem na wyrobienie sobie opinii o danym biurze rachunkowym może być także sprawdzenie, jakie firmy były czy też są obsługiwane przez to biuro.
Przez pryzmat potrzeb
Pewnym wyznacznikiem wyboru powinny być także nasze potrzeby, wynikający z charakteru naszego biznesu. Nieco inne wymagania bowiem ma obsługa rachunkowa dużych podmiotów gospodarczych, a inne małych i średnich przedsiębiorstw. Małe biura rachunkowe nierzadko kierują swą ofertę głównie do małych i średnich firm, wspominając o tym wprost na swych stronach internetowych. Jeżeli zatem nasz biznes ma większy rozmach, powinniśmy skupić się raczej na ofertach dużych biur. Oszczędzając czas.
Inne kryteria
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Z pewnością liczy się doświadczenie. Prawo podatkowe to materia dość skomplikowana, pełna min i częstych zmian. Dobra znajomość tych zagadnień często wynika nie tylko z wiedzy teoretycznej, ale także wieloletniej znajomości praktycznej rachunkowości. I to do zaoferowania mają doświadczone firmy, zatrudniające doświadczonych specjalistów. Sprawdźmy też, czy biuro z usług którego planujemy skorzystać należy do liczących się organizacji branżowych. Bowiem to oznacza zazwyczaj, że uczestniczą one w „życiu branży”, czyli rozmaitych szkoleniach, co oznacza wymianę dośwaiadczeń, dostęp do aktualnej wiedzy, co w sumie przenosi się na kompetencje i jakość świadczonych usług. Coraz częściej także biura rachunkowe idąc z duchem czasu oferują dostęp do dokumentów w trybie on-line, także przez urządzenia mobilne. To wygoda i oszczędność czasu. Ułatwienie, na które coraz więcej firm zwraca uwagę przy wyborze biura.