Dwudziesty pierwszy wiek odmienił spojrzenie na koszty reklamy. Okazało się bowiem, że można mieć reklamę o ogromnym zasięgu zupełnie za darmo. Powstało też pytanie, czy taka reklama może być skuteczna?

Data dodania: 2014-04-12

Wyświetleń: 1205

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama w katalogach. Czy to jeszcze działa?

 W dzisiejszych czasach dodawanie informacji o firmie do katalogów firm stało się popularną metodą bezpłatnej lub taniej promocji. Firmy masowo zaczęły dodawać informacje o sobie w różnych katalogach i portalach. W odpowiedzi na olbrzymie zapotrzebowanie katalogi firm zaczęły powstawać jak grzyby po deszczu. Ich liczebność sięga dzisiaj kilku tysięcy.

Jedna z elementarnych zasad, którymi kieruje się reklama zaleca  „wypełnić przestrzeń”. Idąc za tą poradą właściciele firm powinni zamieścić reklamę swojej firmy w tak dużej liczbie katalogów jak się da. Koszty takiego zamieszczenia są bowiem zerowe. Ale czy na pewno?

Zakładając, że średni czas jaki należy przeznaczyć na dodanie firmy do jednego katalogu wynosi 30 minut, to przy dodawaniu firmy do tysiąca katalogów spędzimy 30 000 minut czyli 500 godzin, czyli ponad 60 dni wymagającej skupienia, niełatwej pracy.

Prawdopodobnie każdy myślący szef firmy dojdzie do wniosku, że to nie ma sensu i zacznie szukać lepszego rozwiązania. Dobrym wyjściem z sytuacji jest dodanie firmy do najlepszych katalogów z pominięciem mniej wartościowych.
Niżej podajemy zalecenia i parametry, którymi można kierować się podczas wyboru katalogów.
Opis parametrów jest grubo ciosany ale po co tracić czas i energię na gorsze katalogi

  • Wybieraj te katalogi, które znajdziesz w pierwszej setce wyników Google na zapytanie „dodaj firmę” lub katalog firm”
  • Dodawaj do tych, które posiadają Page Rank co najmniej 3. Tu należy zwrócić uwagę, czy nie jest to Page Rank oszukany czyli tak zwany Fake Page Rank
  • Sprawdzaj wiek katalogu. Te najlepsze funkcjonują od co najmniej 10 lat

 Katalogi, które wybierzesz powinny mieścić się we wszystkich trzech podanych wyżej kryteriach. Kierując się wyżej wymienionymi zasadami nie wykonasz niepotrzebnej pracy, a twoja firma na tym skorzysta.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena