Know-How w pigułce jakie są metody finansowania strony osobistej, czyli bloga.

Data dodania: 2014-04-10

Wyświetleń: 1304

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Metody zarabiania na blogu.

W związku z szybkim rozwojem blogosfery: know-how w pigułce w jaki sposób generować przepływy pieniężne poprzez bloga:

  • Reklamy – umieszczanie ich na blogu jest możliwe dzięki Google Adsense lub AdTaily, który jest programem do umiejscawiania bannerów reklamowych za pomocą wklejania linków w kod html WWW. Rozliczenie uwzględnia dwa modele czyli CPM (Cost per thousand) – wyświetlenie 1000 reklam oraz CPC (Cost per Click) – prowizja za kliknięcie.
  • Sponsoring i partnerstwa – W zamian za umiejscowienie informacji lub logo o partnerze wydawca otrzymuje wynagrodzenie. Firma może również sfinansować blogerowi konferencje, szkolenia lub sprzęty i oprogramowania potrzebne do dalszego rozwoju.
  • Program afiliacyjny - umowy, w których sprzedawca (reklamodawca) płaci właścicielowi witryny (afiliantowi) prowizję za wygenerowanie ruchu. Na swojej witrynie afiliant umieszcza linki (odnośniki) do strony sprzedawcy (reklamodawcy) i otrzymuje wynagrodzenie zgodnie z umową zawartą ze sprzedawcą. Rozliczenie takiej umowy opiera się zwykle o liczbę osób jakie witryna skieruje do strony sprzedawcy lub o liczbę osób jakie zostały skierowane na stronę sprzedawcy i dodatkowo kupiły jakiś produkt lub wykonały inną pożądaną przez sprzedawcę czynność (np. wypełniły formularz). Bardzo niewielka część umów dotyczy liczby osób, które zobaczyły reklamę (np. banner) sprzedawcy na stronie afilianta (i nic na niej nie zrobiły, nie kliknęły)
  • Multi Level Marketing – Marketing wielopoziomowy czyli budowanie struktury sprzedażowej za pomocą bloga. Prowizje otrzymywane są za pomocą obrotów handlowców będących w danej strukturze
  • Abonament, częściowe udostępnianie treści – wprowadzenie metody abonamentowej, gdzie za określone usługi np. możliwość przeczytania całej treści płaci się określone kwoty.
  • Artykuły sponsorowane – odpłatny wpis na temat danej marki lub produktu. Może być napisany w formie rekomendacji lub być relacją ze sposobu użytkowania.
  • Płatny tutorial – sprzedaż określonej wiedzy w formie pliku np. PDF lub doc. Może odbywać się poprzez stronę WWW lub za pośrednictwem maili uzyskanych poprzez newsletter
  • Prezenty od firm – niepieniężny charakter wynagrodzenia. Przedsiębiorstwa przesyłają określoną rzecz materialną w zamian za informację o otrzymanym prezencie
  • Reprezentowanie interesów własnej firmy - kierowanie ruchu na stronę firmową i w ten sposób zdobywanie klientów
  • Sprzedaż – połączenie bloga i sklepu online. Blog zawiera przekierowanie na stronę internetową, z której można dokonać zakupu określonego produktu/ usługi. Sklep może również mieścić się wewnątrz bloga i być jedną z zakładek. Liczba konwersji, czyli wykonania przez użytkownika wskazanej czynności np. zakupu jest miarą efektywności
Licencja: Creative Commons
0 Ocena