Stosunkowo znacznie mniej niż tych odwiedzających jest kosmetyczek, a salonów jeszcze mniej. Dlatego też, jeżeli dla kogoś rzeczywiście jest to wielka pasja wielkie marzenie, być może okaże się ono nie tylko spełnionym ale jednocześnie przynoszącym ogromne sukcesy.
Na początek jednakże, do realizacji tego wielkiego marzenia dobrze jest się odrobinę przygotować. Prowadzenie bowiem własnej działalności, także pod postacią salonu kosmetycznego, to nie tylko wielka odpowiedzialność i zobowiązanie, ale to również dość duże koszty, w które nie koniecznie trzeba się od początku w pakować. Warto więc krok po kroku prześledzić poszczególne etapy otwierania salonu, dowiedzieć się jak najwięcej, zgromadzić zestaw niezbędnych informacji by z takim przygotowaniem ruszyć pełną parą na podbój świata kosmetyki.
Jak zatem otworzyć salon kosmetyczny?
To dość proste. Wystarczy odpowiednie miejsce, sprzęt i akcesoria oraz osoba z odpowiednim wykształceniem. Co ważne, właściciel salonu nie musi mieć wykształcenia, ale musi mieć zatrudnioną wykfalifikowaną kosmetyczkę. Jeżeli natomiast samodzielnie potrafimy wykonywać tego typu czynności, to możemy rozpocząć jednoosobową działalność gospodarczą i samodzielnie prowadzić swój salon, co zredukuje na początek koszty zatrudniania pracowników.
Żeby otworzyć salon kosmetyczny wystarczy zarejestrować firmę, znaleźć miejsce, wyposażyć je i już można rozpocząć działalność. Przyda się też oczywiście dobra reklama i na początek system poleceń czy programy lojalnościowe. Takie rozwiązania przyciągną klientów na zasadzie ciekawości i poczty pantoflowej, a programy lojalnościowe przywiążą ich na dłużej i sprawią, że chętniej będą wracać. Mając karnet czy kartę rabatową będą chcieli z nich skorzystać.
Prowadzenie zaś salonu to już nieco bardziej skomplikowana sprawa. Trzeba stale dbać o dobrą reklamę. Ze stałych klientów oczywiście da się utrzymać, jeżeli będzie ich odpowiednia ilość, ale warto też dbać o stały dopływ nowych, którzy wkrótce też staną się stałymi. Żeby jednak chcieli wracać, to poza wspomnianymi programami lojalnościowymi, warto zadbać o jakość i zakres obsługi klienta. Podstawą będzie tu higiena i wygląd samej kosmetyczki. Musi być ona zadbana, bo sama jest dla siebie reklamą. Higiena pracy sprawi zaś, że klienci będą się czuć bezpiecznie. Warto więc dezynfekować przy nich potrzebne narzędzia, używać jednorazowych rękawiczek i ręczników. Takie podejście będzie świadczyło o profesjonalizmie pracownika. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego też warto jest czymś się wyróżniać. Można wyróżnić się zakresem usług, ale znacznie bardziej doceniona będzie ich jakość i sposób wykonania. Zadowolona klientka, to źródło doskonałych poleceń i kolejnych klientów. W dalszej kolejności, warto też zadbać o wizerunek firmy i własny rozwój. Im więcej certyfikatów i lepsza marka firmy, tym więcej klientów możemy się spodziewać.
Oczywiście, formalnie żadne certyfikaty nie są konieczne, natomiast robią one bardzo dobre wrażenie. Nie da się ukryć, że taka praca niesie ze sobą wiele trudności. Klienci przychodzą po swojej pracy, więc kosmetyczka powinna skupić się na pracowaniu w godzinach popołudniowych. Praca przy klientach może powodować bóle kręgosłupa, nóg czy stawów, a poza tym naraża na różnego rodzaju infekcje poprzez kontakt z wieloma różnorodnymi ludźmi. Jednakże jej zalety, takie jak stały kontakt z ludźmi, dla tych, którzy to lubią, możliwość rozwijania się, czy praca na własny rachunek, to rekompensata za te utrudnienia, które mogą też być postrzegane jako jej wady. Jeżeli jednak jest to też pasja, to zarabianie na własnej pasji przewyższa wszelkie związane z tym trudności i problemy.