W sieci siła! Nietrudno się zatem dziwić, że wiele firm to tam wypatruje swoich przyszłych klientów oraz szansę na rozwój.
Aby jednak ktoś nas zauważył musimy posiadać nie tylko dobrze zbudowana stronę-wizytówkę, ale również musimy różnymi działaniami dać szansę na wyszukanie witryny.
Strona, nawet najlepiej zbudowana graficznie i estetycznie nie ma dzisiaj szans na odnalezienie w Internecie. Potencjalny użytkownik klika bowiem w pierwszych 5, może 6 pozycji, jakie pojawia się po wpisaniu do wyszukiwarki danej frazy, słowa klucz. Cała reszta wyników… oczywiście jest w sieci, ale dociera do nich garstka z tych osób, które normalnie mogłyby się stać naszymi klientami.
Strona WWW-dla klientów? Czy robotów?
Oczywiście dla jednych i drugich. Klienci muszą ją przede wszystkim odnaleźć i musi ona ich czymś zainteresować. Roboty wyszukiwarek muszą napotkać na dobrze uporządkowany kontent.
Szczególną uwagę należy zwrócić na wybór CMS-a, czyli tego systemu, który zarządzał będzie treścią naszej strony. Do wyboru mamy zarówno CMSy płatne, jak i darmowe.
Jakie wybrać?
W zakresie CMSów płatnych zyskujesz opiekę i pomoc programistów, musisz się jednak liczyć z kosztami. W drugim przypadku masz dużo większą swobodę. Oczywiście nie obędzie się bez pomocy specjalistów, ale większość zmian będziesz w przyszłości dokonywał sam.
Niestety tutaj musisz uważać na systemy wadliwe z dziurami, które często stają się celem hakerów.
Większość darmowych CMSów, na których są postawione polskie strony WWW to Joomla!, WordPress i Drupal.
Pozycjonowanie to bardzo złożona czynność!
Nie można wypozycjonować strony w miesiąc. Z reguły są to bowiem cykliczne działania w danych odstępach czasu. Znacznie łatwiej jest pozycjonować CMSy przyjazne, które w swoim schemacie posiadają wiele funkcji SEO. Mają one z reguły gotowe wtyczki, które wystarczy podłączyć do CMSa.
Nie sam CMS jest jednak ważny. Liczy się również treść strony, która powinna być publikowana cyklicznie w stałych odstępach czasu.
Pozycjonowanie strony Twojej firmy nie może być przypadkowe. Jeśli rzeczywiście ma przynieść Ci jakieś realne korzyści musi być zabiegiem zaplanowanym od A do Z. Tylko wtedy możesz rzeczywiście liczyć na efekty i zwiększenie sprzedaży swoich produktów, usług oraz wzmocnienie wizerunku marki.