Prawie każda firma posługuje się promocjami sprzedaży, czy swoich usług w ramach strategii przyciągania i zachęcającej konsumentów do skorzystania z usługi, czy kupna. Firmy prześcigają się w pomysłach aby, tylko przyciągnąć do siebie klienta i zwiększyć sprzedaż.
Oto kilka przykładów promocji lub okazji cenowych, które są stosowanie przez firmy:
- Potrzebujesz szybkiej poprawy sytuacji. Może konkurencja wchodzi na Twój obszar rynku i musisz zareagować na jego działanie. Przyciągnij uwagę klientów imprezą specjalna, czy konkursem.
- Klienci nie próbują nowego produktu. Może powinieneś obniżyć cenę i zredukować ryzyko strat.
- Chcesz wzmocnić wrażenie po reklamie. Zależy ci, żeby klient się czegoś nauczył, więc sam naucz się jednego: nagradzaj klientów przywołujących wspomnienia po obejrzeniu twojej reklamy.
- Potrzebny ci sposób na zmierzenie skuteczności Twojej reklamy. Narzędzie promocyjne, takie jak kupony, pozwalają ocenić reakcję na Twoją reklamę.
- Masz firmę stacjonarną, a chcesz reklamować się również na stronach www. W Internecie jest wiele serwisów, które dają możliwość promowania produktów lub usług za niewielkie pieniądze, a nawet za darmo.
Za pomocą promocji można dużo osiągnąć, ale bez względu na cel, jaki ci przyświeca, będą to przynajmniej te trzy korzyści: promocja zachęci do próbowania produktu lub usług, zbuduje ich świadomość i nagrodzi lojalność, co w efekcie zawsze zwiększy sprzedaż, nawet jeśli tylko na jakiś czas. Odpowiedni dobór tych trzech czynników sprawi, że potencjalni klienci staną się lojalnymi użytkownikami. Utrzymuj wyważony program promocyjny, a utrzymasz sprzedaż. Promocje sprzedaży mają duży wpływ na pozostałe działania związanej z reklamą i sprzedażą.