Gdy przeglądamy strony internetowe, oglądamy telewizję, słuchamy radia czy idziemy ulicą, jesteśmy na okrągło bombardowani treściami reklamowymi. Na niektóre z nich zwracamy większą uwagę, na inne, które wydają się mniej atrakcyjne, mniej.
Istnieje mnóstwo sposobów promocji i reklamy, od tych bardziej tradycyjnych jakimi są ulotki czy billboardy do tych nowoczesnych, głównie opierających się na technologii internetowej i wykorzystujących niezgłębiony, wirtualny świat. Obie wyżej wspomniane formy promocji są bardzo ważne, jednak obecnie przewagę ma promocja wykorzystująca wirtualny świat. Dzieje się tak, gdyż Internet jest głównym źródłem informacji dla ludzkości. Ponad 30% naszej populacji ma dostęp do Internetu. Tak więc, reklamy można znaleźć w każdym zakamarku sieci. Czy przeglądamy strony internetowe, oglądamy filmiki umieszczone w sieci, czytamy blogi czy gdy komunikujemy się ze znajomymi na portalach społecznościowych, podczas każdej z wyżej wymienionych czynności gdzieś w pobliżu czai się reklama.
Jednak, dużym błędem byłoby zapomnienie o tradycyjnych sposobach reklamowanie produktów i usług. Mają one tą przewagę, że docierają do nas w świecie rzeczywistym i często trafiają bezpośrednio do nas. Weźmy, na przykład ulotki, koszulki z nadrukiem czy nawet parasole reklamowe, na których znajduje się reklama. Firmy, szczególnie małe, są zdolne wykorzystywać w celach promocyjnych różne części garderoby czy dodatki takie jak torby bawełniane. Nad ulicami miast rozciągają się ogromne billboardy reklamowe, na tablicach ogłoszeń widnieje coraz więcej drobnych ogłoszeń, budynki czy przystanki komunikacji miejskiej przyozdobione są kolorowymi reklamami. Co jakiś czas możemy również zauważyć oklejony reklamami samochód.