Dobra agencja reklamowa świadczy szereg profesjonalnych usług związanych z reklamą i promocją firmy oraz jej produktów. Usługi reklamowe to nie tylko sprytny tekst na ulotce czy szyldzie, to nie tylko reklama w telewizji czy ciekawy, przyciągający uwagę klientów plakat. 

Data dodania: 2012-08-27

Wyświetleń: 1492

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przygotowanie każdej reklamy wymaga starannych przygotowań oraz podjęcia szeregu działań, które – choć reklamą nie są – zaliczyć należy do szerokiego wachlarza usług reklamowych. 

Agencja reklamowa, która świadczy kompleksowe i profesjonalne usługi reklamowe, składa się z czterech głównych działów, z których każdy koncentruje się na swoich zadaniach. Każdy z tych działów zatrudnia specjalistów w konkretnej dziedzinie i odpowiednio wykorzystuje ich wiedzę. Dzięki temu w kampanii reklamowej unika się problemu związanego z przypadkowym i opartym tylko na intuicji działaniem. 

Pierwszym istotnym działem jest dział usług marketingowych. Zatrudnieni w nim specjaliści zajmują się m.in. analizą sytuacji na rynku oraz organizacją sprzedaży osobistej. Ich zadaniem jest również udzielanie pomocy w rozwijaniu produktu oraz ustalenie odpowiedniej strategii wykorzystania w kampanii reklamowej mass mediów. Dział ten zajmuje się również promocją sprzedaży oraz działalnością związaną z kreowaniem wizerunku firmy na rynku (public relations). Drugi ważny dział, z którego doświadczenia korzysta każda profesjonalna agencja reklamowa, to dział analiz finansowych. Dział ten zajmuje się m.in. analizą kosztów przeznaczonych na reklamę oraz planowaniem poszczególnych kosztów i możliwościami jak najbardziej skutecznego przeznaczenia środków zainwestowanych w reklamę. 

Ważnym działem w branży usług reklamowych jest dział kreacji. Dział ten zajmuje się przede wszystkim tworzeniem koncepcji działań reklamowych. Ostatnim z działów jest dział produkcji reklam, którego zadania są związane przede wszystkim z tworzeniem szczegółowej koncepcji reklamy i przygotowaniem jej do publikacji. Dział ten zajmuje się również kontrolą publikacji ogłoszeń. W dobrej agencji dział ten ściśle współpracuje z pracownikami zajmującymi się kreacją, czyli „właściwym” tworzeniem reklamy. Im lepsza współpraca między tymi działami, tym lepiej i dla agencji reklamowej, i dla korzystających z jej usług klientów.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena