Wszelkie rozważania należy rozpocząć od wyjaśnienia tej obco brzmiącej nazwy. Polskim odpowiednikiem freelancera jest wolny strzelec, potocznie „człowiek do wynajęcia”, a więc, w najprostszym rozumieniu, osoba pracująca bez etatu, na zlecenie, najczęściej realizująca takie zawody jak programista, grafik komputerowy, copywriter czy wiele innych.
Nie ulega wątpliwości, że freelancing to doskonałe rozwiązanie dla osób niepokornych, niepoddających się korporacyjnej rutynie. Dzięki takiemu systemowi można samemu ustalać godziny pracy, zmieniać otoczenie, współpracować z różnymi ludźmi i przede wszystkim samodzielnie kierować swoją karierą i rozwojem. Ponadto zarobki freelancera, który jest aktywny i podejmuje różne wyzwania, są z pewnością wyższe i bardziej satysfakcjonujące, niż dochody pracowników na etacie.
Istotnym elementem w rozwoju zawodowym freelancera jest profesjonalne portfolio. W systemie tym znaczącą rolę odgrywa również wypromowane nazwisko i rozpoznawalność. Marketing szeptany i pozyskiwanie zleceń z polecenia dotychczasowych klientów jest najskuteczniejszym sposobem promocji i gwarantem zaistnienia na rynku.
Niestety, jest wiele profesji, w przypadku których konkurencja dla freelancerów jest ogromna. Tak dzieje się na przykład na rynku pracy projektantów stron WWW. Często swoje usługi oferują już początkujący studenci, którzy składają propozycje swoich świadczeń po bardzo niskich cenach.
Wśród najczęstszych minusów bycia freelancerem wymienia się natomiast niestały dochód. Taki system nie daje gwarancji pewnych zysków, jaką mamy, podejmując się pracy na etacie. Ponadto niezbędna jest doskonała organizacja, samodzielne rozporządzanie czasem okazuje się niezwykle trudne, często nawet jest głównym powodem powrotu do tradycyjnego i bezpiecznego systemu pracy na etacie.
Decyzja o pracy freelancera wymaga dokładnego przeanalizowania wynikających z niej plusów i minusów. Z pewnością nie jest ona przeznaczona dla wszystkich, ale dla wielu może okazać się kluczem do sukcesu.
Zwiększenie widoczności w sieci jest fundamentalne dla rozwoju każdej firmy, a efektywne działania SEO mogą przynieść świetne wyniki w postaci lepszego ruchu na stronie i nowych klientów. Przedsiębiorcy często stają jednak przed dylematem – czy lepiej wybrać kompleksowe usługi, jakie oferuje agencja SEO, czy może postawić na indywidualnego freelancera? W tym artykule przeanalizujemy obie opcje, by pomóc Ci podjąć najlepszą decyzję.