Chcąc znaleźć określone informacje, czy nawet dane firmy sięgamy nie po książkę telefoniczną, ale właśnie do internetu. Dlatego promocja firmy w internecie jest taka ważna. Nieobecność w sieci sprawia, że tracimy naszych potencjalnych klientów. Odchodzą oni bowiem do konkurencji, która już dawno zarejestrowała swoją działalność w internetowych spisach firm. Posiadanie własnej strony internetowej przestaje właściwie być już tak ważne, jak rejestracja w branżowych katalogach, chyba że znamy się na pozycjonowaniu stron.
Badania dowodzą, że w drodze poszukiwań przeciętny internauta przegląda około dziesięciu pierwszych wyświetlonych w wyszukiwarce wyników. Działania podejmowane w celu uzyskania najwyższego miejsca w przeglądarce to właśnie nic innego, jak pozycjonowanie. Opiera się ono nie tylko na doborze odpowiednich słów kluczowych (po wpisaniu których w wyszukiwarce wyświetlają się określone strony), ale również na optymalizacji kodu źródłowego oraz treści samej strony.
Na rynku występuje obecnie ogromna liczba firm oferujących wpisy do internetowych katalogów branżowych, jednak tylko nieliczne oferują pozycjonowanie w ramach abonamentu. Wiele osób twierdzi, iż publikacja danych firmy, wraz z prezentacją oferty, galerii zdjęć, produktów i usług, na wybranych serwisach będących spisami przedsiębiorstw nie daje rezultatów. Według zasady "lepiej promować się w Google" omijają katalogi firm. Nic bardziej mylnego. Publikacja logo wraz z pełną nazwą firmy wsród listy przedsiębiorstw branżowych nie tylko wzmacnia markę i rozpoznawalność firmy, lecz także powoduje wzrost zainteresowania ofertą firmy. Promocja firmy w Internecie, w tym publikacja na portalach będących ogólnopolskimi bazami firm, to jedna z najważniejszych czynności związanych z marketingiem małego i średniego przedsiębiorstwa.