Google zmienia życie nas wszystkich realizując misję segregowania i dostarczania wartościowej treści użytkownikom internetu. Pozycjonerzy na całym świecie pomagają genialnej marce w tym zadaniu, ale sprawa nie jest wcale taka prosta. Kto używa internetu codziennie wie, że znalezienie naprawdę dobrej informacji wymaga ogromnego poświęcenia, które polega na przedzieraniu się przez strony, które zamiast eksponować treść nachalnie prezentują reklamy.
Moc przemiany
Doskonali pracownicy Google mają świadomość istnienia życia sieci. Robią wszystko, aby mechanizm indeksowania informacji był jak najlepszy i dostarczał po wpisaniu zapytania konkretnych odpowiedzi w jak najkrótszym czasie. W informacjach na temat firmy można przeczytać, że ich priorytetem jest rozwój wyszukiwarki. To bardzo ważna wiadomość dla wszystkich pozycjonerów.
Logiczna podstawa pozycjonowania
Każdy internauta intuicyjnie wie jakie strony powinny znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Cechy, którymi powinny się charakteryzować to na "chłopski" rozum:
1. Wartościowa treść
2. Bardzo duża ilość odwiedzin, które nie kończą się po minucie, ale trwają dłuższy czas
3. Funkcjonalność witryny
Reszta to w zasadzie sprawy poboczne.
Pozycjonerzy obecnie wierzą, że najskuteczniejszym obszarem promocji strony internetowej jest budowanie wokół niej bazy linków. To logiczne, ponieważ algorytm Google widząc, że do danej strony kieruje mnóstwo odnośników uzna ją za wartościową.
Niestety linki mogą prowadzić do portali o marnej treści, nastawionych czysto komerycyjnie. Google ma tego świadomość, a informacje o rozwijaniu algorytmów wyszukiwania dają nadzieję, że era marnych precli zaśmiecających sieć w końcu się skończy.
Pozycjonerzy powoli zmieniają swoje podejście i zaczynają stawiać na autorów prezentujących treści unikalne. Jakościowe pisanie pod wyszukiwarki poprzedzone wnikliwą analizą słów kluczowych to doskonały sposób na poprawienie wyniku strony.
Jeden dobry artykuł jest wart więcej niż kilkanaście precli.