Dlatego też, budowanie zaufania klientów i jednocześnie wiarygodności firmy, to jedno z najistotniejszych, jak nie najważniejsze, z zadań, które musi zostać « wykonane » przez właścicieli przedsiębiorstw. Piszę tu o « wykonaniu », bowiem na zdobywanie zaufania klientów składa się wiele technicznych kroków.
A oto kilka oczywistych, ale godnych powtórzenia zasad :
- Stwórz profesionalny adres email : zawierający nazwę przedsiębiorstwa w domenie np. [email protected] . Adres email w stylu [email protected] nie brzmi poważnie.
- Zainswestuj w firmowe wizytówki – wybierz te wysokiej jakości (nie drukowane samodzielnie w porze kolacji, w domu). Nie wybieraj wymyślnego design (chyba, że prowadzisz biznes związany ze sztuką) ; proste i eleganckie = profesjonalne.
- Załóż stronę internetową – w dniu dzisiejszym, 99% biznesu odbywa się w Internecie lub dzięki Internetowi. Strona przedsiębiorstwa stanowi więc tu obowiązkowy krok w celu budowania wiarygodności firmy.
- Przedstaw klientom profil firmy – opisz na stronie internetowej, kto kryje się za nazwą Twojej firmy. Dodaj trochę historii przedsiębiorstwa.
- Postaraj się o dobre, szczegółowe referecje – poproś najlepszych klientów o krótką, ale dająca wiele ważnych detali opinię przedstawiająca w pozytywnym świetle Twój biznes.
- Stań się ekspertem w Twojej dziedzinie.
I najważniejsze : zwracaj się DO KLIENTA. Skup się na nim i jego potrzebach, a nie na firmie. Mow do niego i o nim “Pan/Pani”, a nie “Ja/Moja firma”.