Większość z nas zapewne wie, że klient to “król Słońce”; wszystko kręci się wokół niego. Ci przedsiębiorcy, którzy nie słyszeli jeszcze o tym … powtarzam: klient jest najważniejszy! Od jego bowiem decyzji zależy jak wysokie będą zyski firmy!

Data dodania: 2011-11-29

Wyświetleń: 1703

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlatego też, budowanie zaufania klientów i jednocześnie wiarygodności firmy, to jedno z najistotniejszych, jak nie najważniejsze, z zadań, które musi zostać « wykonane » przez właścicieli przedsiębiorstw. Piszę tu o « wykonaniu », bowiem na zdobywanie zaufania klientów składa się wiele technicznych kroków.

A oto kilka oczywistych, ale godnych powtórzenia zasad :

- Stwórz profesionalny adres email : zawierający nazwę przedsiębiorstwa w domenie np. [email protected] . Adres email w stylu [email protected] nie brzmi poważnie.

- Zainswestuj w firmowe wizytówki – wybierz te wysokiej jakości (nie drukowane samodzielnie w porze kolacji, w domu). Nie wybieraj wymyślnego design (chyba, że prowadzisz biznes związany ze sztuką) ; proste i eleganckie = profesjonalne.

- Załóż stronę internetową – w dniu dzisiejszym, 99% biznesu odbywa się w Internecie lub dzięki Internetowi. Strona przedsiębiorstwa stanowi więc tu obowiązkowy krok w celu budowania wiarygodności firmy.

- Przedstaw klientom profil firmy – opisz na stronie internetowej, kto kryje się za nazwą Twojej firmy. Dodaj trochę historii przedsiębiorstwa.

- Postaraj się o dobre, szczegółowe referecje – poproś najlepszych klientów o krótką, ale dająca wiele ważnych detali opinię przedstawiająca w pozytywnym świetle Twój biznes.

- Stań się ekspertem w Twojej dziedzinie.

I najważniejsze : zwracaj się DO KLIENTA. Skup się na nim i jego potrzebach, a nie na firmie. Mow do niego i o nim “Pan/Pani”, a nie “Ja/Moja firma”.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena