W Łodzi w  dniach 14 - 16 października 2011 roku obędzie się IV edycja Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD, najważniejszej imprezy w Polsce dedykowanej żywności wysokiej jakości: żywności ekologicznej i naturalnej, a także produktom tradycyjnym i regionalnym. 

Data dodania: 2011-08-19

Wyświetleń: 2186

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Honorowy Patronat nad tym wydarzeniem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Marszałek Województwa Łódzkiego. Patronat branżowy sprawują Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych POLSKA  EKOLOGIA
oraz Stowarzyszenie Producentów Żywności Metodami Ekologicznymi – EKOLAND.

Targi NATURA FOOD cieszą się dużym uznaniem i zaufaniem branży i postrzegane są jako impreza o charakterze biznesowym oraz jako platforma do wymiany poglądów między podmiotami funkcjonującymi na polskim rynku produktów wysokiej jakości. Rokrocznie w imprezie  uczestniczy blisko 200 wystawców i 7 tysięcy zwiedzających: rolników, producentów, przetwórców, dystrybutorów, hurtowników i konsumentów żywności ekologicznej, niskoprzetworzonej i tradycyjnej z Polski i z zagranicy. Silna marka NATURA FOOD wśród polskich imprez targowych wynika, m.in. z precyzyjnie określonej i przestrzeganej polityce produktowej imprezy.

NATURA FOOD dla BIZNESU

W tym roku kładziemy duży nacisk na biznesowy aspekt targów. Takie ukierunkowanie imprezy wynika z analizy  potrzeb dynamicznie rozwijającego się polskiego rynku produktów ekologicznych i tradycyjnych. W ramach NATURA FOOD odbędzie się szereg propozycji B2B mających na celu budowane przewagi konkurencyjnej jego uczestników, m.in. warsztaty OBUDŹ ZMYSŁY KONSUMENTA w ramach projektu ECROPOLIS, szkolenia dotyczące wykorzystania technik sprzedaży, czy mediów społecznościowych w kontaktach z klientami, case study pomiotów które już na tym rynku funkcjonują.

Nowością będą z pewnością warsztaty dla restauratorów dotyczące wykorzystania produktów tradycyjnych
i lokalnych prowadzone przez Adama Chrząstowskiego, członka Fundacji Klub Szefów Kuchni, który jest również patronem merytorycznym działań kulinarnych podczas polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.

Tradycyjnie podczas NATURA FOOD rozstrzygnięty zostanie Konkurs o  Złoty Medal NATURA FOOD na najlepszy produkt prezentowany na targach oraz ogłoszone zostaną wyniki branżowych Konkursów MRiRW w tym Konkursu
na Najlepsze Gospodarstwo Ekologiczne.

EDUKACJA na NATURA FOOD

Targi NATURA FOOD pełnią także funkcję edukacyjną – zarówno w zakresie edukacji producentów jak
i konsumentów. Imprezy towarzyszące kierowane do szerokiej publiczności mają na celu zwiększanie stopnia świadomości ekologicznej społeczeństwa, zwrócenie uwagi na zagrożenia płynące ze spożywania żywności wysokoprzetworzonej czy modyfikowanej genetycznie oraz budowanie popytu i zwiększenie konsumpcji  produktów ekologicznych i produktów wysokiej jakości.

W ramach targów odbędzie się KONFERENCJA JAK POWSTAJE BIO? przygotowana przez redakcję BioKurier.pl, w trakcie której producenci żywności ekologicznej, rolnicy ekologiczni oraz eksperci zaprezentują uczestnikom jak powstaje żywność ekologiczna i dlaczego warto jej spróbować. Zgodnie z przysłowiem czym skorupka
za młodu
nasiąknie … planujemy szereg spotkań skierowanych do młodszej publiczności dotyczących zdrowego odżywiania, rozpoznawania na produktach znaków żywności certyfikowanej i zasad fair trade.

W czasie targów odbędzie się także, organizowany przez Urząd Marszałkowski w Łodzi i Fundację Klub Szefów Kuchni, II etap konkursu dla uczniów szkół gastronomicznych z terenu województwa łódzkiego Tradycyjne smaki regionu, mający na celu zaktywizowanie przyszłych szefów kuchni i zachęcenie do wykorzystywania
w menu restauracyjnych produktów tradycyjnych i lokalnych.

NATURA FOOD dla miłośników dobrego smaku

Targi NATURA FOOD, to doroczne święto wszystkich smakoszy. Tylko tutaj w jednym miejscu i czasie swoje ekologiczne i regionalne produkty zaprezentuje, jak wynika ze wstępnych deklaracji, 14 z 16 polskich województw. Prezentacja lokalnych specjałów jest niekonwencjonalnym sposobem promocji regionów, które mogą zaprezentować się przez pryzmat swojej kuchni, ale także przyczynią się do rozwoju lokalnego przemysłu spożywczego. W ramach NATURA FOOD odbędzie się Wojewódzki Konkurs Produktów Tradycyjnych TYGIEL SMAKÓW, którego celem jest promocja produktów wytwarzanych tradycyjnymi metodami na terenie województwa łódzkiego. Organizatorem konkursu jest Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Już dziś zapraszamy także do udziału w LABORAORIACH SMAKU – warsztatach kulinarnych organizowanych przez Slow Food Polska na wzór Laboratori del Gusto w Turynie. Podczas warsztatów eksperci wprowadzą uczestników w tajniki najlepszej kuchni, pokażą jak delektować się smakiem i zabawą w kuchni, nauczą jak rozpoznać produkty dobrej jakości i jak ocenić ich zalety. Tematy warsztatów będą znane już wkrótce.

Na stronach www.naturafood.pl dostępne są dokumenty zgłoszeniowe do udziału w Targach NATURA FOOD 2011
a także inne niezbędne informacje.

Zapraszamy na profil NATURA FOOD na  .

 

Szczegółowe informacje:

KIEROWNIK PROJKETU

Joanna Cyniak

tel. 42 638 6274, 607 173 423

e-mail: [email protected] 

 

PROMOCJA I REKLAMA

Katarzyna Drobińska

tel. 42 638 62 85, 605 630 852

e-mail: [email protected]

Licencja: Creative Commons
0 Ocena