Prawie w każdej gminie w Polsce działają towarzystwa regionalne, ośrodki kultury i wielu ludzi pracujących nad ochroną dziedzictwa kulturowego, tworzących kulturalne „dzisiaj” i pracujących dla przyszłości. To analitycy folkloru i historii, kolekcjonerzy, poeci, malarze, dziennikarze, artyści ludowi, rzemieślnicy, organizatorzy kultury, działacze społeczni (wolontariusze), pracownicy instytucji publicznych: oświaty, kultury, administracji i inne. Ci wszyscy ludzie mają mniejszy lub większy udział w promocji swojego regionu. Każda gmina, wedle możliwości finansowych i potencjału turystyczno- uzdrowiskowego, tworzy swoje systemy promocyjne i informacyjne. Należą do nich między innymi:
- Centrum Informacji Turystycznej,
- informacja internetowa,
- informacja i promocja przez publikacje i udział w imprezach promocyjnych,
- organizacja imprez promocyjnych na terenie Gmin,
- system wizualizacji Obszaru – w fazie początkowej i zdezintegrowanej.
Nową jakością jest aktywność informacyjna i promocyjna komercyjnych organizatorów turystyki i usług uzdrowiskowych. Słabością natomiast jest brak koordynacji kampanii promocyjnych oraz synchronizacji między wybranymi partnerami trójkąta społecznego. Negatywną stroną może być brak unifikacji systemów wizualnych, co powoduje m. in. rozproszenie treści informacyjnych i nie oddziałuje mobilizująco na turystę.
Każda gmina uzdrowiskowa musi unikać tych słabości dbając o pozytywny wizerunek poprzez skuteczną reklamę i promocję, jednak nim to zrobi należy zadbać o ochronę jej walorów zarówno naturalnych jak i kulturowych a także wprowadzać innowacyjne technologie i standardy europejskie. Istotne jest także zagospodarowanie turystyczne począwszy od bazy gastronomicznej kończąc na bazie noclegowej. Dla turystów niezwykle istotne, nieraz najważniejsze są miejsca noclegowe znajdujące się w danej miejscowości, szczególnie w uzdrowisku, które zapewnią luksus i wymarzony relaks. Potencjalni turyści nierzadko wolą komfortowe i ekskluzywne noclegi, takie jak na przykład nowoczesne apartamenty , a partamenty w Krakowie, Warszawie, czy Wrocławiu są liderami oferującymi tego typu noclegi w Polsce. Apartamenty w Krakowie odznaczają się nieprzeciętnym standardem i i konkurencyjnymi cenami w stosunku do hoteli, których nie brak w tym mieście. Aby przewyższyć na tym rynku konkurencję, niezbędna jest właściwa promocja, prowadzona równocześnie w Internecie. Rynek nieruchomości zyskuje coraz większego znaczenia i polscy developerzy coraz częściej trzymają się trendów europejskich, aby sprostać wymaganiom odwiedzających, w szczególności tym z poza granic Polski. Uzdrowiska gwałtownie rozwijają się w tym obszarze, aby sprowadzić do siebie turystów, a tym samym zwiększać dochody.
Trójmiasto to jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce, gdzie wiele osób szuka wymarzonego mieszkania lub apartamentu na wakacyjny wynajem. Na rynku nieruchomości w tym regionie działa wiele znanych firm zajmujących się wynajmem apartamentów, jednak tylko część z nich pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji.