Prowadząc przedsiębiorstwo, nawet bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba istnienia w Internecie dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych.

Data dodania: 2011-05-06

Wyświetleń: 1637

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

 Można nawet stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie należy także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy też darmowych wizytówek. Należy jednak pamiętać, że w przypadku darmowych lub nisko kosztowych portali, nasza obecność jest często nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient zazwyczaj szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Plusy płatnych stron internetowych

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że zazwyczaj są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, nawet wtedy gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Podobnie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, zazwyczaj otwiera kilka podobnych, ale zagłębia się w treść tylko jednej, dwóch. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, jeżeli będziemy mieć błędy, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, zła strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinniśmy też wiedzieć dla jakiej grupy docelowej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, inaczej dla osób starszych podobnie jak inaczej dla klientów na produkty codziennego użytku, a inaczej dla produktów niszowych często elitarnych, ekskluzywnych. Należy także pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość użytkowników sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy chcemy dużo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy też prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można oczywiście połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są zazwyczaj osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają dobrze wykonanej, profesjonalnej usługi. W tym momencie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług oraz zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale każdy chciałby zobaczyć jak wygląda usługa którą oferuje.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena