Gothic 2. Druga część kultowej serii gier Gothic, akcja Gothica 2 zaczyna się w momęcie gdy zostajemy przywołani przez naszego starego przyjaciela, czarnego maga którego poznajemy już w Gothicu. Xardas przywołuje nas do swojej wieży z zawalonej świątyni Śniącego gdyż tam skończyła się pierwsza część.

Data dodania: 2011-04-27

Wyświetleń: 2158

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Mag daje nam zadanie, mamy znaleźć magiczny artefakt, oko Innosa oraz wybic wszystkie smoki. Tak zarysowywuje się fabula Gothica 2, świat jest jeszcze większy i bardziej dopracowany niż w pierwszej odslonie gry. Tak jak w Gothicu mamy trzy ścieżki do wyboru możemy zostac paladynem, królewskim wojownikiem pełnym chonoru i sprawiedliwości, magiem, kapłanem boga ognia, mądrości oraz sprawiedliwości ostatnim możliwym wyborem jest łowca smoków, zwykły ordynarny najemnik który zrobi wszystko za pieniądze. Gothic był krytykowany za sterowanie, w drugiej części całkowicie odmienili system sterowania postacią i można oddawac się przyjemności grania z jedną ręka na ‘’WSADzie’’ a druga na myszy. W fabule jest wiele zwrotów akcji jest też bardzo duża liczba questów pobocznych nie mających wpływu na rozgrywke, w grze nadal występują tylko trzy atrybuty takie same jak w Gothicu a są to siła, zręczność, mana dzięki którym możemy używać coraz to lepszych broni oraz czarów. Niestety z uzbrojeniem pojawia się podoby problem jak w pierwszej części, bardzo duża ilość broni bo około 150 rodzajów oręża możemy dzierżyć ale bardzo mała ilość pancerzy bo około 15. Bestiariusz zostal troche zwiększony oprócz wcześniej poznanych bestii takich jak pelzacze, szkielety, gobliny, zębacze, orkowie poznajemy pare może parenaście nowych potworow takich jak polne bestie, wargi, smoki, jaszczuroludzie. Bardzo dobrym rozwiązaniem w grze jest możliwość zostania czeladnikiem, można zostać uczniem stolarza, kowala, sklepikarza, mysliwego i alhemika. Neutralne postacie zapamiętuja nasze czyny np. gdy ‘’dla zabawy’’ pobijemy kogoś ten ktoś będzie na nas już negatywnie nastawiony oraz ludzie dookoła nie będą stać z założonymi rękoma tylko ruszą do walki gdy coś złego sie dzieje. Do gry we wrześniu 2004r wyszedł dodatek pt Noc Kruka dodatek wprawdza wiele nowości do gry takie jak pasy które zwiekszaja nasze umiejętności, więcej możliwości w wykonywaniu niektórych zadan, NPC zwracają uwage na to jaką masz zbroje np. w dzielnicy portowej nie radze się pokazywac w pancerzu strażnika miejskiego bo albo ktoś śie na nas rzuci z mieczem albo nie będzie chciał z nami rozmawiać. Dodatek dodaje również paredziesiąt nowych postaci pare bestii oraz kilanaście, może kilkadzieśiąt nowych artefaktów, nowe zadania, kilkanascie broni i czarów.

Największą zaletą dodatku jest dodanie nowej krainy, Jarkendaru, części wyspy na której żyja piraci i bandyci i do której można się dostac tylko za pomocą tunelu teleportującego, w grze jest wspomniane, że można tam dopłynąć statkiem ale nie ma takiej możliwości.
Cały dodatek jest bardzo dobrze wpasowany w gre i jej fabule. Gra jest bardzo wciągająca i daje wiele możliwości. Każdy fan serii Gothic powinien posiadać ten tytuł w swojej kolekcji. Grę można ściągnąć na warez forum

Licencja: Creative Commons
3 Ocena