Artykuł to merytoryczna wizytówka swego autora. To coś co go promuje, wyróżnia, reklamuje jego warsztat, umiejętności, osobowość i charakter. Dobrze napisany artykuł przyniesie mu uznanie i wzmocni jego wizerunek. Zły artykuł może go zrujnować. 

Data dodania: 2011-03-17

Wyświetleń: 2077

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 12

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

12 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakie artykuły ZATWIERDZANE są w serwisie Artelis.pl

Serwis umożliwia publikowanie artykułów z prawem do przedruku, oraz pobieranie ich i umieszczanie na własnej stronie, jak również publikowanie w ezinie i innych publikacjach elektronicznych (publikacja na nośnikach tradycyjnych – papier – wymaga osobnej zgody)  z zastrzeżeniem, że mogą być przedrukowywane w niezmienionej formie wraz ze stopką autorską i aktywnymi linkami umieszczonymi w artykule i stopce (chyba, że Autor zdecyduje inaczej).

Artykuły przesyłane do Serwisu sprawdzane są pod kątem atrakcyjności danego tekstu dla dalszego przedruku. Zakładamy, że wszystkim Autorom zależy, aby ich artykuł został dostrzeżony, był pobierany i publikowany na różnych stronach, tym samym stając się reklamą Autora. Taki artykuł powinien spełniać pewne wymogi, aby pozostać atrakcyjnym i zostać zaakceptowanym w Serwisie.

Dobrze napisany artykuł określa Autora, jest jego wizytówką. Naszym celem jest pomóc w tworzeniu takiej wizytówki. Autor dzieląc się wiedzą promuje swoją działalność, firmę czy stronę. Dlatego istotne jest aby artykuł przez niego stworzony był jak najlepszy.

Poprawnie napisany artykuł zawiera poniższe elementy:

1.    Wartość merytoryczna i praktyczna. Duża ilość wiedzy.

Najwyższą wartość mają artykuły, które:

- są napisane w sposób lekki, fachowy, zwięzły, logiczny i przemyślany,

- są studium przypadku,

- zawierają unikalną wiedzę autora, jego stanowisko, przeżycia jednak pisane w formie artykułu, a nie bloga

- fakty poparte odnośnikami, badaniami, linkami do stron źródłowych, grafikami ilustrującymi omawiany temat,

- są napisane rzetelnie, bezstronnie, podając fakty,  

- w które widać, że autor zainwestował czas i umiejętności, włożył w nie swego ducha, każdy artykuł to cząstka swego autora, każdy twórca jest odpowiedzialny za treści, które przekazuje w swojej pracy,

- promujące współprace, dobre, etyczne, proaktywne, społeczne zachowania,

2.    Poprawny wygląd rzutuje na dobre pierwsze wrażenie.

Najczęściej popełniane błędy to:

-      „rozjechany” tekst,

-      brak przejrzystości w układzie tekstu,

-      akapity nierówno (z różnym wcięciem) rozmieszczone lub ich brak,

-      nieadekwatne, źle sformatowane zdjęcia,

-      nieregularne i za duże odstępy pomiędzy wyrazami, wierszami, akapitami,

-      niejednolita czcionka (chyba że w celu zaznaczenia)

3.    Brak reklam. Artykuł, w którym Autor dzieli się ogólną wiedzą może być zamieszczony w wielu różnych miejscach czy serwisach. Natomiast artykuł będący reklamą konkretnego produktu czy usługi ogranicza się do miejsc związanych tylko z przedmiotem reklamy. Jest niechętnie  (najczęściej wcale) rozpowszechniany.

Najczęściej popełniane błędy:

-      wpisywanie w treść artykułu adresów stron (http://www.xxx.pl) będących reklamą, służących sprzedaży, mogą być natomiast służące, jako przykład bądź porównanie,

-      używanie nazw firm, produktów, nazw portali internetowych, które mają zachęcić do korzystania z produktów lub usług w celu zarobkowym,

-      ukryte „naprowadzacze” – sformułowania dające do zrozumienia, o jaką markę produktu chodzi,

-      użycie fraz regionalnych (Kraków, krakowskie itp.) mających na celu zachęcenie do korzystania z usług czy produktów konkretnych firm.

-      Zastosowanie linków sprzedażowych, linkujących do konkretnego towaru, sklepu, firmy.

-      jedyne dozwolone miejsce na reklamę, to stopka autorska artykułu. (wyjątek stanowią artykuły reklamowe) 

4.    Poprawna pisownia świadcząca o profesjonalności.

Najczęściej popełniane błędy:

-      błędy (ortograficzne, interpunkcyjne, stylistyczne),

-      znaki interpunkcyjne: przecinki, kropki, znaki zapytania itp. oddzielone spacją  od wyrazu poprzedzającego, nawiasy powinny być „przyklejone” – znaczy bez spacji – do treści pomiędzy nawiasami,

-       tzw. „błąd maszynistki” – użycie klawisza „Enter” w celu przejścia do następnej linijki tekstu,                 

-      temat napisany w całości wielkimi literami – sprzeczne z ogólnie przyjętą w Internecie etykietą.

Artykuł, w którym Autor popełni w stopniu rażącym wyżej wymienione błędy zostanie odrzucony. W przypadku pojedynczych błędów administrator ma prawo je poprawić.

Odrzucane będą również teksty w widoczny sposób pisane pod pozycjonowanie.

Naszym celem jest ukierunkowanie autorów, aby pisali jak najlepiej i wspinali się na wyżyny swych umiejętności. Aby odnajdywali się w gronie jak najlepszych, aby promowali jak najwzniślejsze idee i postawy, aby odkrywali swe umiejętności i pasje i aby zarażali nimi innych.

Tworzymy życzliwą i radosną społeczność synergicznie współtworzącą portal kreatywnych skorych do czystego brania i dawania ludzi.

Załoga Artelis.pl

 


Licencja: Creative Commons
12 Ocena