Dr Pierre Dukan w 2003 roku powołał międzynarodową grupę badawczą, która miała na celuzbadanie procesu rozpowszechniającej się plagi nadwag i otyłości na świecie. Grupa dietetyków zAnglii, Ameryki, Hiszpanii i Niemiec obserwuje zjawisko i szuka idealnego rozwiązania na współczesne problemy. 

Data dodania: 2011-02-03

Wyświetleń: 1599

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przeprowadzone przez nich analizy ukazały, iż podstawową przyczyną braku efektów wszelakich diet jest bardzo restrykcyjny ich charakter. By to zmienić potrzebna jest indywidualna opieka nad pacjentem, która winna opierać się na dwóch podstawowych elementach. Po pierwsze ogromny wpływ mają na to osobiste relacje z tym, który ma zostać poddany diecie. Po drugie właściwe prowadzenie przez kolejne fazy diety, dzień po dniu aż do osiągnięcia pełnej stabilizacji.

Personalizacja pacjentów

Wszelkiego rodzaju pozycje książkowe, metody i plany, które propagują różnorakie sposoby walkiz nadwagą są różnej jakości i w dużej mierze są to metody ustandaryzowane. Tego typu źródła niebiorą pod uwagę konkretnej jednostki (powiązania z osobowością, dziedzicznymi skłonnościami,a także niejako gustem kulinarnym). Ostatnimi laty powstał projekt o nazwie „Masowapersonalizacja”. Program ten ma na celu stworzenie osobnego studium na temat każdego,indywidualnego przypadku. Jeden z czołowych, światowych dietetyków stworzył 154 pytania,które umożliwiają odpowiednie zdefiniowanie konkretnej sytuacji. Dzięki odpowiedziom naodpowiednio skonstruowane pytania – tworzony jest dla danej osoby całościowy plan odchudzania.Przy projekcie „Masowej personalizacji” pracowało 32 lekarzy, a także ekipa wyspecjalizowanych informatyków. Tego właśnie efektem zostało stworzenie pierwszego na świecie poradnika napisanego dla konkretnego odbiorcy. Przeanalizowanie dziesięciu tysięcy przypadków potwierdzatezę, iż indywidualne podejście do pacjenta jest idealnym rozwiązaniem sprawdzającym się wpraktyce.

Internet w walce z otyłością

W walce z otyłością świetnym narzędziem może być Internet, który daje nowe możliwościw „Masowej personalizacji”. Stwierdzono, iż na przykład we Francji na blisko 20 mln osób z nadwagąprzypada 270 dietetyków. Idealnym rozwiązaniem dla spersonalizowania prowadzenia tak szerokiejgrupy osób jest stworzenie coachingu przez Internet.

Uwaga: Spotkać się można z wieloma serwisami internetowymi promującymi coaching, jednakże jakdo tej pory na prawdę niewielu proponuje usługi w pełni spersonalizowane.

Grupa specjalistów pracująca nad personalizacją kuracji utworzyła serwis internetowy, który jest oparty na nowoczesnej technologii EARQ (czyli codzienny mailing zwrotny). Dzięki tej technologii codziennie użytkownik otrzymuje specjalnie przygotowany mail z menu na dany dzień, opis ćwiczeń,a także mające zachęcić go do pracy nad sobą porady. Wieczorem zaś pacjent emailowo odsyła sprawozdanie, w którym opisuje wagę w danym dniu. Zawiera w nim dodatkowo problemy, jakie posiadał w przygotowaniu jadłospisu, rygorystycznie ukazuje wszelkie odstępstwa od zasad, jakich się dopuścił, przedstawia swą aktywność fizyczną, poziom motywacji, a także opisuje produkt, naktórym najbardziej mu zależało w danym dniu. Jego odpowiedzi są analizowane przez lekarzy, a naich podstawie przygotowują oni porady na następny dzień. Tego typu program pomaga uzyskać maksymalną skuteczność kuracji i utrzymać efekty przez długi czas.

Metoda ukazana w praktyce

Kwestionariusz, w którym zawarte zostały 154 pytania pozwala ukazać profil pacjenta na podstawie zebranych o nim informacji. Po wypełnieniu odpowiedzi są one analizowane, a po ośmiu dniach zostaje przygotowana dokładna synteza w jednym egzemplarzu dla jednego pacjenta. Kwestionariusz ten można uzupełnić w Internecie lub znaleźć w książce „Maigrir a la carte”.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena