Żaden - nawet najlepszy towar - nie sprzeda się sam. Trzeba mu w tym pomóc. Założenie sklepu internetowego to dopiero początek. Kolejny krok to zdobycie klienta i pozyskanie go na stałe.

Data dodania: 2010-10-26

Wyświetleń: 1990

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Z problemem braku klientów borykają się niemal wszyscy właściciele sklepów internetowych Trudno jest zwłaszcza na początku.. Wszystkim, którzy mają podobne problemy i nie wiedzą jak sobie z nimi poradzić polecam poniższy artykuł. Znajdziesz tu  drogi, sposoby, kanały itp. za pomocą których możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy i promocji w sieci.

Ogólnie rzecz biorąc system ten polega na tym by zdobyć jak największą liczbę linków, powiązanych tematycznie z zawartością strony, w tym przypadku z asortymentem naszego sklepu internetowego. Każdy link, odsyłający do naszego sklepu sprawia, że wzrasta jego pozycja w wynikach wyszukiwania.

Uwaga! Bardzo istotną rolę odgrywa treść linka. Jeśli np. masz sklep z butami odnośnik w stylu domenasklepu.pl nie wpłynie znacząco na jego pozycję. Ale już np. link o treści taniebuty.pl itp. może dać realne wyniki.

Dobór odpowiednich fraz jest więc bardzo istotny. Warto także próbować pozycjonowania na rożne frazy, wtedy wyniki będą na pewno lepsze. Zastanów się jakie słowa Ty byś wpisał gdybyś szukał danego asortymentu w sieci. Jeśli nie masz pomysłu możesz zlecić pozycjonowanie specjalistom od SEO, którzy pomogą wybrać najlepsze dla Twojego sklepu słowa kluczowe.

Odnośniki do twojego sklepu możesz zamieszczać na rożnego rodzaju katalogach stron, w komentarzach na blogach, w postach i stopkach na forach tematycznych. Możesz także skorzystać z systemu wymiany linków, który polega na wzajemnym zamieszczaniu linków na stronach poprzez uczestników tego programu.

Celem każdego kto chce zaistnieć w sieci jest to by jego strona znalazła się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania. Tak naprawdę liczą się jednak ci, których strona mieści się w pierwszej 3, na to co jest niżej niewiele osób zwraca uwagę. Jeśli więc chcesz by klienci Cię zauważyli musisz postarać się o jak najlepszą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Nie jest to praca łatwa, a efekty nie będą widoczne na drugi dzień. Jednak systematyczna i ciężka praca może przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania.

 

E-MAIL MARKETING

Mailing to forma promocji, która polega na rozsyłaniu do klientów drogą elektroniczną wiadomości, które mogą zawierać informacje dotyczące np. uruchomienia nowej usługi, wdrożenia nowego produktu, promocji, zaproszenia na jakieś wydarzenie itp.

Jest to sposób, który umożliwia bardzo szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Aby wiedzieć do kogo skierować swoją kampanię e-mailową musisz bardzo dokładnie określić swoją grupę docelową ( zakładam, że skoro masz już sklep to wiesz do kogo chcesz trafić ze swoją ofertą). Jeśli określiłeś już swój target ( wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania) łatwo będzie Ci znaleźć serwisy i fora zrzeszającego osoby o takim profilu.

Poważne serwisy dysponują zwykle ogromnymi zasobami danych i kont mailowych osób dostosowanych do różnych profili, i dają możliwość ich wykupienia. To na początek...potem sam możesz zbierać adresy e-mail od swoich klientów i tworzyć swoją własną bazę, którą będziesz mógł wykorzystać np. w celu rozesłania do nich newslettera. Jeśli twój sklep oferuje dość specyficzny asortyment skierowany do wąskiej grupy odbiorców i nie możesz znaleźć serwisów zrzeszających ludzi o takich zainteresowaniach sam możesz go założyć. Postaw na ciekawą treść i od samego początku zbieraj adresy e-mail od jego użytkowników.

W kampaniach e-mail wykorzystuje się dwie formy listów – w formie tekstu, bez zdjęć i grafiki, oraz w formacie HTML – bardziej rozbudowana forma z grafiką i animacjami. Ta druga nie zawsze jest bardziej atrakcyjna - wszystko zależy od grupy docelowej oraz rodzaju oferty.

 

PORÓWNYWARKI CEN

Porównywarki to internetowe serwisy, których zadaniem jest wyświetlanie najniższych cen produktów w danej kategorii. Wiele osób posiadających sklepy internetowe decyduje się na zintegrowanie go z porównywarką cen.

Działanie jest proste. Po wpisaniu nazwy produktu z twojego sklepu użytkownik otrzymuje listę innych sklepów oferujących ten produkt wraz z cenami. System sortuje zwykle wyniki od najniższych do najwyższych cen. Oczywiście ma to sens wtedy gdy twój sklep oferuje konkurencyjne i niskie ceny, bo tylko wtedy klient zdecyduje się na zakupienie w nim danego towaru.

Ale przecież nie każdy może sobie pozwolić na dyktowanie tak konkurencyjnych cen. Niestety wydaje się to być konieczne zwłaszcza na początku. Oczywiście każdy chciałby zacząć jak najszybciej zarabiać, jednak zanim na dobre pozyskasz klientów musisz ich czymś zachęcić i zdobyć ich zaufanie. A najlepszym sposobem będzie ustalenie konkurencyjnych cen. Dzięki temu zyskasz dodatkowo przychylne opinie od użytkowników porównywarek – co może mieć wpływ na decyzje innych klientów o zakupie. Jeśli uda ci się zyskać spore grono stałych i zaufanych klientów potem będziesz mógł stopniowe podnosić ceny w miarę potrzeby bez obaw, że klienci zrezygnują z Twoich usług.

Porównywarki cen to narzędzie bardzo przydatne w pozyskiwaniu klienta, jednak nie w każdej branży się sprawdzi. O ile sklepy ze sprzętem RTV i AGD mogą swobodnie z niego korzystać, o tyle nie jest to dobre rozwiązane dla sklepów oferujących artykuły luksusowe, unikalne itp.

Dlatego decyzja tym, czy korzystać z porównywarek cen jest sprawą indywidualną. Może znacząco wpłynąć na poprawę wyników sprzedaży ale na pewno sama porównywarka nie wystarczy do tego by nasz sklep uzyskał stabilną pozycję na rynku sprzedaży on line.

 

KATALOGI SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Katalogi to nic innego jak uporządkowany tematycznie spis. Zwykle umieszczenie sklepu w takim katalogu jest darmowe lub kosztuje kilka zł. Jest to więc bardzo prosty i tani sposób na zaprezentowanie swojego sklepu w sieci.

Co prawda katalogi nie zapewnią nam tak dużego ruchu jak pozycjonowanie, czy porównywarki cen, ale na pewno nam nie zaszkodzą. Poza tym to forma promocji nie wymagająca dużego nakładu pracy.

Bardziej profesjonalne katalogi umożliwiają dodatkowo dokładne opisanie asortymentu, sposobów płatności oraz form dostawy. Niektóre oferują także możliwość dodawania opinii przez klientów przez co są bogatym źródłem informacji o sklepie dla innych kupujących.

Oto kilka znanych katalogów sklepów internetowych: Pinia.pl , Sklepy24.pl, Dedo ,Internetowe Sklepy.pl, Prego.pl, Buysell 

 

AUKCJE INTERNETOWE

Dobrym  sposobem na pozyskanie klientów dla sklepu są aukcje internetowe. Obecnie na tym polu liczy się głównie serwis allegro.pl. Niedawno wprowadził on do swojego regulaminu zapis który zakazuje umieszczania linka w zakładce o mnie. Ma to właśnie na celu utrudnienie promocji własnego sklepu, które chcą to zrobić za pośrednictwem serwisu.

Zamiast tego można np. użyć nicka, który będzie nazwą naszego sklepu. Klientowi pozyskanemu dzięki aukcji można także wysłać wiadomość z adresem sklepu informującą, że właśnie w nim może sprawdzić status zamówienia lub dodać kolejne produkty, które zostaną zrealizowanew jednym zamówieniu. Wysyłając przesyłkę możesz dołączyć do niej ulotkę sklepu lub choćby wizytówkę. Wszystko zależy od twojej wyobraźni.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena