Jeśli własna firma jest twoim celem lub czysto logicznym planem na własne dochody – i to w tym kierunku chciałbyś iść w bliskiej przyszłości, pomyśl moment nad tym, jaką formę działalności gospodarczej wybrać. Czy będzie to firma w sieci i realizowanie różnorodnego typu usług, czy może handel, albo produkcja?

Data dodania: 2010-08-15

Wyświetleń: 2335

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Drobiazgowo opracowany biznesplan to absolutna podstawa, która zadecyduje o przetrwaniu i sukcesie, lub plajcie działalności gospodarczej. Dobrze też opracować sposób finansowania przedsiębiorstwa na starcie. Niezbędny będzie przecież odpowiedni towar, oprogramowanie i maszyny, stoły i biurka czy lokal. Tutaj pomóc mogą dotacje z UE, dopłaty z urzędów krajowych, pożyczki dla firm czy chociażby poszukanie dla intratnego biznesu wypłacalnego partnera. To, które finansowanie wybierzemy zależy już tylko od nas i naszych chęci. Nowa działalność to nie tylko zyski, ale zwłaszcza odporność na niepowodzenia, sporo uporu i wiara w siebie. Miliardy nie biorą się z powietrza – trzeba na to wszystko uparcie pracować. I o ile otworzenie własnej firmy w polskich urzędach jest dość łatwe, to rzeczywiste utrudnienia rozpoczynają się dopiero po jej założeniu.

O czym pamiętać, by zaraz na starcie nie stracić? Po pierwsze: trzeba dotrzeć do klienta. I tu na punkt absolutnie podstawowy wysuwa się właściwa promocja i reklama.

Mocna reklama małego biznesu nie musi być bardzo droga. Wystarczy, że będzie skuteczna i na lokalną lub krajową skalę. Na starcie wystarczą ulotki, dobre informacje w miesięcznikach, czy reklama w formie plakaty przyklejane na słupach. Następnie dobrze jest umieścić informacje w Internecie i dodać o firmie rzetelne artykuły reklamowe, które skupią uwagę użytkowników Internetu. Dobra treść, dobry produkt i niezbędna na rynku pomoc czy usługa nie przerodzą się z zysk samodzielnie. Należy je mocno rozpromować. Osoby, które mają więcej dodatkowych pieniędzy mogą stawiać na promocję firmy w wielomilionowych portalach, albo tzw. marketing szeptany, trzeba też zdecydować się na pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach. Naturalnie prowadzenie firmy to nie tylko jej reklama. Należy troszczyć się o wiarygodny dobry image firmy od samego początku.

Klient, który respektuje firmę, jej wizerunek i podejście, powróci skwapliwiej, niż klient, który został potraktowany nie ładnie, lub bez należytej uwagi. Dobrym sposobem na to, żeby nie groziła nam mała emerytura po zatrudnieniu jako prezes działalności gospodarczej, jest też bilans wydatków i przychodów. Przedsiębiorca, który nie monitoruje swojej firmy, bardzo szybko straci, a to może odbić się nie tylko na jego teraźniejszości, ale również na przyszłości, czyli emeryturze. Ten, kto troszczy się o własną firmę, właściwie podchodzi do klientów i płaci pracownikom, a przy tym troszczy się o reklamę i stały rozwój firmy, zyska o dużo więcej, niż osoba, która do sterowania biznesu podchodzi z góry i bez silnej woli.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena