Kupowanie w intenecie to ogromna wygoda, ale i pewne niedogodności. O ile kupowanie zabawek, czy akcesoriów dla dzieci jest jescze łatwe, to już zakup ubranek, czy obuwia dziecięcego już stwarza pewne problemy. Na co należy zwrócić uwagę, aby paczki z naszymi zakupami nie krążyły po Polsce, a nasza satyfakcja była gwarantowana?

Data dodania: 2010-06-16

Wyświetleń: 2305

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach nadprodukcji zakupy czegokolwiek nie stanowią już problemu. Wystarczy tylko mieć przysłowiową kasę. Wybór wszelkich artykułów jest przeogromny. Producenci wręcz biją się o klienta, nachalne reklamy atakują nas zewsząd, a możliwość robienia zakupów jest bardzo duża: sklepy stacjonarne, rynki i bazary, sklepy wysyłkowe i sklepy internetowe.
W sieci można kupić praktycznie wszystko, od jedzenia począwszy poprzez kosmetyki, ubrania dla dzieci, obuwie, zabawki, wózki, sprzęt AGD, RTV, skończywszy na jachtach, samochodach i domach.
Pozostańmy na chwilę przy sklepach internetowych i zakupach dla dzieci. Począwszy od ich narodzin zakupy praktycznie się nie kończą-dzieci rosną i rozwijają się bardzo szybko. Kupujemy ubrania dla dzieci, buty, odżywki, artykuły do pielęgnacji, zabawki itp.

Zakupy on-line są ogromnie wygodne. Samo przygotowanie wyprawy z dzieckiem do sklepu niejednego ojca potrafi wytrącić z równowagi. Im dziecina mniejsza, tym przygotowania poważniejsze.
A to dopiero początek, przymierzanie, ewentualne kolejki, przemieszczanie się pomiędzy sklepami, ewentualne komentarze na temat Twoich metod wychowawczych mogą doprowadzić do rozstroju nerwowego, lub depresji.

Możesz tego wszystkiego uniknąć robiąc zakupy w sklepach internetowych. W zaciszu domowym, wspólnie z małżonką przeglądasz w spokoju, popijając kawę oferty wielu sklepów, porównujesz ceny nie ruszając się z domu. Na rozlicznych forach internetowych czytasz opinie o interesującym Cię produkcie, lub konkretnym sklepie.
Masz dostęp do nietypowych artykułów, przedmiotów kolekcjonerskich, markowych ubrań, autorskich zabawek… jednym słowem oferta w Internecie zawsze jest bogatsza i łatwiejsza do przejrzenia niż w sklepach tradycyjnych.
Niebagatelną sprawą jest również cena jaką płacisz. Zakupy internetowe są zwykle tańsze niż w sklepach stacjonarnych (nawet doliczając koszt przesyłki). W sklepach internetowych często można się targować-negocjuj cenę, czy liczyć na rabat w przypadku większych zakupów, czy lojalności, jako klienta.
Kolejnym ważnym atutem (zwłaszcza w przypadku posiadania małych dzieci) jest nieograniczona godzinami otwarcia tradycyjnego sklepu pora robienia zakupów. Możesz kupować, kiedy tylko Ci się zamarzy sklepy on Line pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Czy są wady zakupów w Internecie? Są - zawsze jest coś za coś… niczego nie możesz dotknąć, przymierzyć, zobaczyć jak wygląda w świetle dziennym, czy dobrze jest dopasowane do Twojego dziecka. Stosunkowo mały problem jest z zabawkami, akcesoriami, czy odżywkami, ale ubrania dla dzieci, czy buty mogą nie pasować i nie mam tu na myśli różnicy w kolorach pomiędzy monitorem komputera, a rzeczywistym wyglądem, tylko rozmiar.

Zwróć uwagę, czy sklep prezentuje czytelne tabele rozmiarów, czy z personelem sklepu jest dobry kontakt telefoniczny, czy mailowy.
Wiele dodatkowych informacji możesz w ten sposób uzyskać (poprosić o zmierzenie interesującego cię wymiaru i porównać go w domu z dzieckiem). Sklepy internetowe nie robią problemów z wymianą za małych bucików, czy kurtki na większe, ale to z kolei wiąże się z czasem na przesyłkę – często towar zamawiamy w sklepie położonym na drugim końcu Polski.
Spróbuj też wyjaśnić swojemu dziecku, że upatrzoną w sklepie zabawkę nie dostanie od razu (zakupioną w sklepie) tylko tatuś zamówi przez Internet, bo taniej i dostanie w najlepszym przypadku za dwa dni. Nie jest to proste zadanie.
Ale jak wspominałem wcześniej zawsze jest coś za coś…

Licencja: Creative Commons
0 Ocena