Przed dokonaniem zmiany należy pamiętać, że wstępne zapoznanie się z ofertą innej instytucji często nie wystarczy. Ciekawa oferta banku na pierwszy rzut oka wielokrotnie okazuje się mniej korzystna przy bliższym jej poznaniu.
Funkcjonowanie i zasady nowego banku można odczuć negatywnie i dostać wielokrotnie „po kieszeni", jeżeli nie zapoznamy się ze szczegółami oferty.
Jeżeli jednak jesteśmy zdecydowani na zmianę i wszystkie wyliczenia są za zamianą, to należy wziąć sprawy w swoje ręce i nie czekać z decyzją.
Można dokonać zmiany w następujący sposób:
Wysłać wniosek na stronie WWW banku, do którego chcemy przenieść rachunek bankowy
Pracownicy banku zajmą się przeniesieniem rachunku (należy podać niezbędne dane, aby pracownicy mogli wykonać tą część zamiany)
Stan rachunku
Zlecenia stałe
Polecenie zapłaty
Złożyć wizytę osobiście w placówce banku
W obu przypadkach należy przygotować odpowiednie dokumenty.
Procedura przeniesienia powinna trwać do 21 dni roboczych (nie powinna przekroczyć tego terminu).
Bank, w którym dotychczas był obsługiwany rachunek ma 7 dni na zamknięcie konta. Z kolei bank, do którego przenosimy konto ma 7 dni na przekazanie wniosku o przeniesienie konta. Po otrzymaniu odpowiedzi ma dodatkowe 7 dni na zmianę ustawień dotyczących płatności (min. zleceń stałych).
Tak wygląda przeniesienie konta w przypadku braku zobowiązań na koncie (np. debetu) i niestandardowych wpływów na rachunek.
Nie wszystkie banki mają w swojej ofercie możliwość przeniesienia rachunku.
www.PulsPieniadza.pl