Jednym z punktów zawartych w tej ustawie jest całkowity zakaz jakiejkolwiek reklamy firm oraz produktów związanych z branżą hazardową.Najbardziej ucierpią na tym kluby sportowe.Pieniądze tych sponsorów są znaczną częścią budżetu największych klubów piłkarskich w naszym kraju.Najgorsze jest jednak to że sytuacja ta zaistniała dokładnie w połowie sezonu.Oczywiście większość sponsorów wycofuje się nie mogąc realizować obranego planu marketingowego.A przecież firmy z tej branży są oficjalnymi sponsorami takich zespoów jak Wisła Kraków czy też Lech Poznań.
Inaczej poradzono sobie z tym problemem w ościennych krajach.Na przkład u naszego południowego sąsiada postąpiono dokładnie odwrotnie.Nie dość ze przyznano nowe koncesja to udostępniono firmom internet jako nowe narzędzie do prowadzenia firmy.Oczywiście wszystkie firmy są zarejestrowane na terenie Czech i płacą stosunkowo wysokie podatki.
U nas podobno wprowadzono ustawę dla dobra społeczeństwa.Sondaże wskazywały jednak że tylko niewelki odsetek internautów spotkał się kiedykolwiek z reklamą tej branży.W Czechach nikogo nie bulwersują banery z napisami "sazky" ewentualnie "sazeni" dookoła boiskowej murawy.Nie sądzę więc aby podstawą wprowadzenia ustawy było dobro społeczne.
Zastanawiam się także czy jesteśmy już tak bogatym krajem by pozwolić sobie na zrezygnowanie z zasilania państwowej kasy przez tą branżę.Idąc za przykadem Czech,legalizując wszystko,stwarzając odpowiednie podstawy prawne moglibyśmy jako państwo bardzo na tym skorzystac.Jednak ważniejsze dla naszych "elit" rządowych są doraźne działania mające na celu niejednokrotnie chwilowy wzrost popuarności danej opcji politycznej.