Po pierwsze musicie wypracować własny system organizacji tego najważniejszego w życiu dnia. Może to być zwykły segregator, teczka z przegródkami lub program komputerowy czy też ślubny organizer. Najważniejsze abyście rzeczywiście korzystali ze wspólnie wybranego systemu, bo pomoże Wam on zachować jasność sytuacji i kontrolę. Gromadźcie wszystko, co związane z przygotowaniami (rachunki, umowy, ulotki, wizytówki, zdjęcia, wycinki, harmonogram, listę zadań, listę gości itd.) w jednym miejscu. Nie pozwólcie by panował rozgardiasz i nieporządek.
Zanim zaczniecie zbierać materiały zorientujcie się, czy ktoś z waszych znajomych, ich znajomych, rodziny nie miał przypadkiem niedawno wesela. Osoby, które mają to już za sobą będą skarbnicą wiedzy i doświadczenia. Wypytajcie ich o wszystko, poproście, aby powiedzieli Wam, co zmieniliby gdyby raz jeszcze organizowali ślub, zamawiali dekoracje kościoła itd., a z czego byli całkowicie zadowoleni. Być może polecą Wam dobrego kamerzystę lub sprawdzony zespół.
Ponadto polecam:
- weźcie udział w kursie dla narzeczonych dotyczącym organizacji ślubu i wesela;
- odwiedźcie targi ślubne - organizowane zwłaszcza w dużych miastach, ale nie rzadko także w tych mniejszych, zazwyczaj w okolicach stycznia i listopada, tam zapoznacie się z aktualną ofertą wielu firm, obejrzycie przykłady prac, posłuchacie zespołów - nie ma lepszego miejsca dla narzeczonych!
- po wstępnym zapoznaniu z ofertą firm, podejmijcie decyzję o charakterze ślubu i wesela, wysokości budżetu, ilości zaproszonych gości, omówcie Wasze marzenia, wyobrażenia i zacznijcie planować!
- stwórzcie szczegółowy harmonogram działań - z podziałem na tygodnie lub miesiące. W każdym zaplanujcie kilka zadań. Pozwoli to równomiernie rozplanować pracę unikając przeciążenia obowiązkami tuż przez ślubem. Aby zaoszczędzić czas, możecie skorzystać ze specjalnie przygotowanego dla Was przez weselnymarket.pl wzoru terminarza.
- stwórzcie szczegółowy budżet weselny z podziałem na kategorie, w którym zapisywać będziecie planowane wydatki i kwoty, nie zapomnijcie o dodatkach do sukni i garnituru, opłatach urzędowych i kościelnych, znaczkach pocztowych, podziękowaniach dla gości i kosztach dojazdu podwykonawców!
- przygotujcie dla każdej kategorii budżetowej arkusz porównania firm z tabelą na 4-6 firm, gdzie będziecie mogli porównać oferowane ceny i warunki usług i towarów;
- skorzystajcie z pomocy Internetu - jednak róbcie to w sposób przemyślany, tak, aby zaoszczędzić czas a nie dostarczyć sobie stresów i bólu głowy. Obejrzyjcie kolekcje sukni ślubnych i garniturów, wydrukujcie zdjęcia z dekoracjami, które przypadły Wam do gustu, poszukajcie wymarzonej wiązanki lub zostawcie ogłoszenie na forum o poszukiwaniu danego podwykonawcy. Fora dla narzeczonych, bazy firm, portale weselne - to wszystko jest do Waszej dyspozycji i może Wam bardzo pomóc. Bądźcie jednak ostrożni i zanim wpłacicie zaliczkę podwykonawcy reklamującemu się w Internecie, spotkajcie się z nim osobiście. Nie wpadajcie w panikę ze względu na ogrom ofert i pomysłów, jakie czekają na Was w Internecie - pamiętajcie o ustalonym budżecie, waszych marzeniach i wybranym charakterze uroczystości - wybór stanie się prostszy!
Pamiętajcie też, aby na każdym etapie przygotowań zachować spokój i nie dać się zwariować. Życzę powodzenia w poszukiwaniach i planowaniu Waszego ślubu i wesela.
Fotografia stała się nieodłącznym elementem wizerunku każdej firmy. W dobie mediów społecznościowych, strony internetowej i wszechobecnej konkurencji, profesjonalne i przemyślane zdjęcia są kluczowe dla skutecznego przekazu. Wybór odpowiedniego usługodawcy fotografii dla firmy może mieć istotny wpływ na odbiór marki, kreowanie wizerunku oraz przyciąganie klientów. Poniżej przedstawiamy 7 kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji w tym zakresie.