Każdy z nas kocha oglądać filmy. Ukazują one różnego rodzaju historie w formie audiowizualnej. Jednak oprócz wartości rozrywkowej wiele filmów niesie ze sobą głębszy przekaz. Rozwój technologi sprawił, że filmy wideo obecnie może kręcić niemal każdy i wykorzystywane są do różnych celów.

Data dodania: 2016-06-03

Wyświetleń: 839

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Film jest jedną z form przekazu, który obecnie ma coraz więcej zastosowań. Zaczęli to zauważać różni twórcy i różne firmy zajmujące się nagrywaniem i montażem filmów. I tak, pewnego dnia ktoś wpadł na pomysł, nakręcenia pierwszego filmu korporacyjnego.

Film korporacyjny to forma komunikacji przedsiębiorstwa ze środowiskiem zewnętrznym oraz wewnętrznym. Oczywiście jak nie trudno się domyślić przybiera ona formę filmu, skierowanego do różnych adresatów. Mogą być nimi klienci, inwestorzy, pracownicy oraz inni ludzie znajdujący się w otoczeniu firmy.

  • Filmy skierowane na zewnątrz firmy mają na celu zbudowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Ich odbiorcami są klienci oraz partnerzy biznesowi firmy. Służą głównie do przekazywania ważnych informacji o firmie oraz komunikowania osiągnięć i sukcesów.
  • Filmy skierowane do wnętrza firmy skierowane są głównie do pracowników oraz kandydatów do pracy. Mogą mieć różny charakter i różne cele. Jedne będą podnosić morale zespołu, inne szkolić, a jeszcze inne przedstawiać i wdrażać w kulturę organizacyjną firmy. Często dzięki nim można oszczędzić czas i pieniądze, ponieważ mogą być wielokrotnie wykorzystywane.

Obecnie filmy korporacyjne stają się coraz bardziej dochodowym zajęciem. Firmy, które zajmują się profesjonalnie tą gałęzią filmografii zazwyczaj nie narzekają na brak klientów. Często zlecenia spływają na zasadzie poleceń, a zadowolone firmy często zlecają nakręcenie kolejnych produkcji. Dobrze zrealizowane produkcje, bardzo szybko potrafią się zwrócić. W erze, w której internet jest ogólnie dostępny i niemal każdy korzysta z komputera i smartphona, dotarcie do klienta za pomocą filmu jest niezwykle proste. Nie trzeba już wydawać tysięcy złotych na reklamę w telewizji. Wystarczy założyć profil na jednym z portali społecznościowych takich jak youtube, vimeo czy facebook i tam zamieścić nasze wideo. W przeciągu kilku minut dotrze ono do tysięcy ludzi, a z każdym dniem ta liczba będzie tylko rosła.

Jeżeli nasz firma prężnie się rozwija i co jakiś czas zatrudnia kilka nowych osób, warto zastanowić się nad nakręceniem kilku filmów szkoleniowych. Dzięki temu zaoszczędzimy pieniądze, które musielibyśmy wydać na przeszkolenie nowych pracowników. Często tego typu filmy, są w stanie także zaoszczędzić czas obecnych pracowników, którzy nie muszą już wszystkiego sami tłumaczyć nowym pracownikom.

Gdy już zdecydujemy się na nakręcenie filmu korporacyjnego musimy pamiętać o kilku rzeczach.

1. Odbiorcy - Kto jest adresatem filmu? Do kogo film ma być skierowany?

2. Treść - Co chcemy za jego pomocą przekazać? Jaki ma być cel tej produkcji?

3. Jakość – Powinniśmy też zadbać o to, żeby film był jak najwyższej jakości, w innym przypadku może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena