Banery umieszczane na stronach są jedną z najpopularniejszych w sieci metod promocji bezpośredniej. Cały problem polega na tym, że taka forma reklamy nie spotyka się z ciepłym przyjęciem internautów.  

Data dodania: 2012-09-25

Wyświetleń: 1286

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wszystko przez te witryny, gdzie reklamy zasłaniały całą treść strony, a uciekające krzyżyki niesamowicie utrudniały pozbycie się niechcianych informacji. Dowodem na to, że internauci nie chcą oglądać reklam, jest powszechność różnego rodzaju ad-blocków, czyli programów blokujących wyskakujące okienka i inne niepożądane elementy stron.

Technicznie, oczywiście, możliwe jest uniknięcie takich blokad reklam, ale większym problemem może być zainteresowanie użytkownika widoczną reklamą. Bardzo często można przeczytać, że dobry baner ma za zadanie przyciągnąć wzrok. To prawda, ale też niebezpieczny skrót myślowy. Samo przyciągnięcie wzroku nie wystarczy, ponieważ trzeba jeszcze skupić uwagę internauty na banerze reklamowym. Samo to, że będzie on się rzucał w oczy, nie wystarczy, jeśli jednocześnie nie będzie przekazywał żądanej treści. Internauta odwiedzający naszą stronę nie musi wpatrywać się w baner, urzeczony jego pięknem. Z naszej perspektywy w zupełności wystarczy ułamek sekundy, o ile w tym czasie gość zobaczy tę treść, którą chcemy mu przekazać.

Niezrozumienie tej podstawowej zasady prowadzi często do tego, że osoby zamawiające banery są z nich bardzo zadowolone, ale nie mogą odnotować żadnego ich wpływu na oglądalność witryny. Nie należą do rzadkości sytuacje, w których jakąś stronę reklamują doskonałe technicznie banery, ale ze względu na ich złe umieszczenie lub niewłaściwą alokację informacji na obszarze reklamy, nie przynoszą one oczekiwanych efektów.

Można więc śmiało powiedzieć, że jedną z najważniejszych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, projektując samodzielnie lub zamawiając baner reklamowy na stronę, jest dbałość o właściwą ekspozycję treści. Stosuje się przy tym różne wybiegi, których podstawy działania leżą w psychologii sprzedaży, technologii tworzenia stron i psychologii reklamy jednocześnie. Stąd też bierze się duża ilość bardzo różnych szablonów banerów i spore różnice w ich skuteczności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena