Dzięki zaawansowanym narzędziom, takim jak wideo, jesteśmy w stanie nie tylko tworzyć pozytywny wizerunek naszej firmy, czy marki, lecz także dostarczyć użytkownikom tego, czego szukają w Internecie najczęściej, czyli rozrywki.

Data dodania: 2012-01-17

Wyświetleń: 1420

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czym jest marketing wirusowy

 Marketing wirusowy (ang. „viral marketing”) to forma marketingu internetowego, która działa na takiej samej zasadzie jak wirus. Chodzi o to, by konkretna, publikowana przez nas informacja była tak intrygująca i atrakcyjna dla internautów, że rozpowszechni się samoistnie w jak najszybszym czasie siłą jak największej liczby osób (oczywiście z ich własnej woli), bez nakładu środków reklamowych z naszej strony.

Użytkownicy propagują znaleziony w sieci, czy podesłany przez kogoś materiał tylko dlatego, że im się podoba i twierdzą, że warto, by „znalezisko” zobaczyła większa rzesza osób. Takie działanie bywa dla firmy niekiedy bardziej skuteczne niż zwykła reklama, którą przekazuje medium, a nie ktoś, kto jest nam bliski i mamy do niego zaufanie

Zalety z wykorzytywania marketingu wirusowego

Każde zaplanowane przez nas działania komunikacyjne mają za zadanie przybliżyć nas do zaplanowanego wcześniej celu głównego, lub zrealizować cel szczegółowy. Wykorzystując możliwości marketingu wirusowego, mamy szansę realizacji kilku celów jednocześnie. Jednym z nich może być uzyskanie lub podtrzymanie zaufania do marki a także wzmocnienie jej pozycji w świadomości odbiorców. Jako cel możemy określić także liczbę wejść na naszą witrynę internetową, wypełnionych formularzy czy pozyskanych adresów e-mail.

Skuteczny viral - jak go stworzyć

Przygotowując się do stworzenia materiału wirusowego, warto wcześniej przygotować strategię swoich działań oraz dokładnie sprecyzować, jakie cele chcemy osiągnąć. Nie należy zapominać, że internauci stanowią ogromną grupę indywidualności, którą jednak można przydzielić do odpowiednich targetów. Pamiętajmy więc, by scenariusz virala był odpowiedni do danej grupy docelowej oraz spójny z innymi elementami przekazu marki.

Marketing wirusowy może stać się także elementem kampanii teaserowej, w której nie od razu wiadomo skąd ten pomysł jest i o co w tym wszystkim chodzi. Składa się ona zazwyczaj z dwóch odsłon – pierwsza ma na celu zaciekawić użytkownika swoją nie codziennością, w drugiej natomiast podawany jest komunikat właściwy. Po stworzeniu materiału należy umieścić go w strategicznych miejscach w Internecie i pokazać światu. Aby zwiększyć moc oddziaływania filmu, należy inicjować i stymulować dyskusje na jego temat.

Promocja virali w internecie

Najpopularniejszymi miejscami, w których można prowadzić kampanię wirusową są blogi, serwisy społecznościowe, listy dyskusyjne, serwisy wideo, czy komunikatory. Do najatrakcyjniejszych należą: Youtube, Google Video,Wykop, Kciuk oraz Wrzuta. Po dodaniu materiału w te miejsca, należy następnie zająć się jego dystrybucją na portalach społecznościowych, zaczynając od dodania linka z filmikiem na naszym własnym profilu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena