Rynek reklamy dynamicznie podąża za zmieniającymi się trendami, które zaobserwować możemy w społeczeństwie. Ogromna popularność Internetu sprawiła, że rozpoczęto wdrażanie kampanii reklamowych na strony internetowe o określonej tematyce i z konkretną grupą docelową, co pozwoliło na bardzo wysoki współczynnik konwersji nowych klientów czy użytkowników. Jednak działania z zakresu marketingu interaktywnego to nie tylko reklamy wyświetlane na stronach, ale również dużo bardziej wyrafinowane sposoby zwiększenia zainteresowania wśród internautów, takie jak na przykład marketing szeptany, kampanie na Facebooku czy marketing wirusowy, które postaram się pokrótce wytłumaczyć.
Jedną z najciekawszych metod pozyskiwania klientów jest marketing szeptany, który wywodzi się bezpośrednio z pojęcia "poczty pantoflowej", czyli słownej rekomendacji określonej usługi lub produktu pomiedzy znajomymi, rodziną itp., co stawało się zupełnie niezamierzoną, ale wyjątkowo skuteczną, formą promocji. Aktualnie pojęcie to dotyczy świadomego i kontrolowanego inicjowania dyskusji i rozpowszechniania informacji o produkcie przez zwykłych użytkowników sieci np. na specjalistycznych forach internetowych, portalach społecznościowych lub innych popularnych miejscach służących do wymiany opinii. Podstawowym filarem, na którym powinna opierać się cała komunikacja, jest wiarygodność, bez której ciężko jest przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanych usług.
Inną drogą dotarcia do klienta może być wykorzystanie największego portalu społecznościowego w Internecie, czyli Facebooka. Kompleksowe kampanie na Facebooku opierają się w głównej mierze na przygotowaniu dedykowanej strony (tzw. fanpage), na której gromadzone będą najnowsze informacje, zdjęcia, promocje czy komunikacja z internautami oraz stworzeniu aplikacji powiązanej z naszym produktem, którą bardzo często są zabawne gry, czy też integracja strony firmowej z Facebookiem poprzez dostępne API.
Pojęciem niezwykle zbliżonym do marketingu szeptanego jest marketing wirusowy, czyli działania mające na celu zainicjowanie bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się contentu bezpośrednio związanego z naszą marką lub usługami. Niejednokrotnie otrzymujemy od znajomych zabawne, krótkie filmy zawierające bardzo konkretny przekaz reklamowy, ale będące jednocześnie na tyle atrakcyjne, że zaczynają bardzo szybko "krążyć" w Intenecie, a powstające modyfikacje źródłowego filmu trudno zliczyć.
Bedąc wystarczająco zdeterminowanym, wszystkie powyższe działania możemy przeprowadzić na własną rękę. Jesli jednak nie czujemy się na siłach, pomocna może okazać się agencja interaktywna, czyli agencja reklamowa zajmująca się wyłącznie jednym medium reklamowym, czyli Internetem. W dobie coraz większej konkurencji w praktycznie każdym sektorze biznesowym, nie możemy zignorować niezwykłej siły reklamy internetowej.