Według badań konsumenci zupełnie nie wierzą już w komunikaty, jakie prezentowane są im w reklamach - internet, fora i serwisy są dla nich źródłem wiedzy oraz sugestii dotyczących dokonywania decyzji zakupowych.
Szepatny marketing polega na dawaniu użytkownikom powodów do dyskusji na temat danej marki, produktu bądź uslugi. Użytkownicy przedstawiają swoje poglądy, oceniają produkt, wskazują błędy oraz problemy towarzyszące użytkowaniu, a równocześnie wypowiadają się na temat jego atutów. Moderator, czyli pracownik marketingu szeptanego ma za zadanie zainicjowanie dyskusji, a następnie nadzór nad nią, sprowadzenie jej na właściwy tor, tak aby osiągnąć pożądany cel.
Działania usługi marketingu szeptanego są prowadzone głównie na forach, grupach dyskusyjnych oraz w serwisach społecznościowych. Na każdym prowadzone są profile, których celem jest wzbudzenie zaufania wśród innych internautów oraz nakłonienie ich do zakupu produktów, nad którymi toczy się dyskusja.
Usługa marketingu szeptanego jest przeznaczona dla przedsiębirców, którzy borykają się z nastepującymi zagadnieniami:
jeśli Twoja firma jest pomawiana w internecie
jeśli chcesz dowiedzieć się jak klienci oceniają Twój produkt
gdy życzysz sobie by o Twoim produkcie dowiedzieli się internauci
gdy chcesz zbadać, jak ksztaltuje się percepcja Twojej marki w sieci.