Liczba założonych, przez graczy kont, w polskie grze internetowej przekroczyła 500 000.

Data dodania: 2009-04-01

Wyświetleń: 2407

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W polskiej grze internetowej "Arena Albionu" dostępnej pod adresem elektronicznym http://www.arena-albionu.pl liczba założonych, przez graczy kont, przekroczyła 500 000. Jest to ogromny sukces tym bardziej, że ta gra jest w 100% polską produkcją stworzoną na bazie oryginalnego pomysłu i wykonania. Na uznanie zasługuje fakt, że Arena Albionu nie stanowi ani kopi ani spolszczenia żadnego innego systemu gry. Warto podkreślić, że gra rozwija się i jest promowana w sieci bez pomocy żadnego dużego portalu ani innego znaczącego serwisu. Arena Albionu nie jest związana z żadnym sponsorem. Stanowi autonomiczny byt w polskim i światowym internecie. Codziennie z gry korzysta parę tysięcy użytkowników i w szybkim tempie liczba założonych kont zbliża się do 600 000.

Arena Albionu różni się znacznie od innych istniejących systemów gier. Stanowi połączenie gry MMO RPG, ekonomicznej, strategicznej, bitewnej z serwisem społecznościowym i elementami serwisu randkowo-towarzyskiego. Gra jest przeznaczona głownie dla starszej młodzieży i ludzi dorosłych. Wynika to z faktu jej skomplikowania. Liczne zależności i możliwości występujące w grze mogą stanowić problem dla młodszych graczy gdyż wymagają przemyślenia działań jakie podejmuje użytkownik sterujący postacią w grze.

Gra jest darmowa i nie wymaga instalowania czegokolwiek na komputerze przez użytkownika. Aby uczestniczyć w zabawie, wystarczy że gracz wykorzystując swoją przeglądarkę internetową wejdzie na stronę http://www.arena-albionu.pl i założy konto. Gra służy jako jedna z alternatyw spędzania czasu wolnego, tak jak czytanie książek, oglądanie filmów w kinie, chodzenie do teatru lub zabawa na dyskotece. Podstawowym hasłem, które jest promowane i propagowane przez twórców gry to "Najpierw rodzina, następnie szkoła i praca potem dopiero gra !".

Grę internetową "Arena Albionu" i jej charakter tworzą przede wszystkim dwa nierozerwalne elementy. Jednym z nich jest warstwa techniczna gry, na która składają się: oprogramowanie, baza danych, serwery i łącza internetowe. Za ten element odpowiedzialny jest autor gry. Drugim bardzo ważnym, nieodłącznym elementem gry są gracze, którzy współtworzą społeczność internetową. Pochodzą oni z różnych miasta a nierzadko i krajów. Ich udział i przynależność do gry buduje klimat oraz relacje i zależności występujące między nimi niekoniecznie już w grze. Nierzadko są to przyjaźnie a nawet miłości. Znane są co najmniej cztery śluby pomiędzy uczestnikami gry. Gracze organizują w swoim gronie liczne spotkania i zloty w tym również rodzinne, gdzie uczestniczą czynnie nie tylko sami gracze ale również ich rodzinny. Sama warstwa techniczna jest swego rodzaju metaforą stołu przy, którym spotykają się ludzie. Stół można wykorzystać zarówno do spożywania rodzinnego posiłku jak, zabawy z dziećmi, pisania, magazynowania innych przedmiotów. Sam stół nie niesie za sobą wartościowych treści poza zewnętrznym wyglądem. Dopiero połączenie dwóch elementów czyli przedmiotu i użytkownika a dokładnie jego pomysłowości daje inne pozamaterialne wartości. Tak tez dzieje się z grą „Arena Albionu”.

Jako, że fabuła gry osadzona jest w realiach średniowiecza, gra oprócz swoich walorów czysto rozrywkowych krzewi wiedzę historyczną na temat wieków średnich. W grze prezentowane są elementy uzbrojenia w formie graficznej dawnych rycerzy i wojowników rożnych kultur. Gracze w kontaktach pomiędzy sobą starają się używać języka stylizowanego na dawny odpowiadający klimatowi gry. W grze oprócz elementów związanych z średniowieczną kulturą Europy Północnej i Centralnej gracz może zapoznać się z bogatą kulturą dawnej Rusi krajów Islamu i Dalekiego Wschodu (Chiny, Japonia). Ostatnimi czasy ma on również możliwość poznania kultury Indii i religii hinduistycznej wraz z jej pradawnym symbolem w postaci swastyki, która przez ogół społeczeństwa jest utożsamiana mylnie tylko z faszyzmem. W grze swoje odzwierciedlenie znajdują również dawne religie Germanów i Słowian w postaci religii rodzimowierców. Skupieni wokół niej gracze zgodnie z wiedzą historyczną organizują wirtualne święta stanowiące współczesny wyraz dawnej kultury przodków.

Gra sprzyja rozwojowi twórczość literackiej wśród graczy. Tworzą oni liczne opowiadania, wiersze a nierzadko i rozbudowane powieści mające związek z grą. Mają one często bardzo dużą wartość literacką. Z twórczością tą można zapoznać się na forum gry lub serwisach internetowych związanych z grą. Dodatkowo gracze poznają dzięki jej masowemu charakterowi arkany sztuki dziennikarskiej, tworzą gazetki związane z krainami występującymi w grze. Mają one bardzo bogatą treść, zawierają reportaże, wywiady z innymi graczami, gry i konkursy. Wszystkie te elementy mają charakter społeczny i są tworzone przez graczy dla graczy. Dzięki grze wiele osób ma możliwość zapoznania ze swoją twórczością setki a nierzadko i tysiące innych ludzi. Mogą dzięki temu rozwijać swój talent wiedząc, że to co robią jest dobre i znajduje uznanie wśród rzeszy odbiorców. Gdyby nie mieli takiej możliwości w grze być może nigdy nie mieli by szansy prezentacji swojej twórczości i rozwoju talentu.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena