Wielokrotne autorespondery zwane również inteligentnymi autoresponderami to potężne narzędzie w e-biznesie. W tym artykule przedstawię 6 pomysłów na wykorzystanie wielokrotnego autorespondera.

Data dodania: 2008-07-11

Wyświetleń: 3758

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W tym artykule opiszę kilka pomysłów wykorzystania wielokrotnych autoresponderów. Jeśli przeczytasz te pomysły to z pewnością szybko załapiesz o co w tym wszystkim chodzi i stworzysz własny poradnik promujący Twój biznes :-)

Pomysł nr 1 – sklep komputerowy
Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu internetowego sprzedającego sprzęt komputerowy. Możesz napisać poradnik „Jak niewielkim kosztem ulepszyć komputer”. W tym poradniku będziesz opisywał w jaki sposób można przyśpieszyć komputer wymieniając tylko najważniejsze podzespoły. W każdej lekcji opiszesz jeden z kluczowych podzespołów (np. możesz napisać, że nie ma sensu kupowanie super szybkiego procesora, jeśli obecnie posiadany jest dość dobry, ale ma się mało pamięci RAM – wtedy wiadomo, że komputer muli z powodu małej ilości pamięci RAM). W innej lekcji możesz z kolei porównać parametry kilku kart graficznych (często karta graficzna nieznacznie gorsza od obecnego „demona szybkości” jest np. o połowę tańsza – przeciętny gracz nie musi przecież znać wszystkich kart graficznych a jedynie zna te, które są intensywnie reklamowane (zazwyczaj są drogie i niewiele szybsze od tych nieco tańszych, które nie są tak intensywnie reklamowane). Inna lekcja może zawierać informacje jak skonfigurować BIOS, aby aktualnie posiadany sprzęt działał optymalnie (zmieniając parę ustawień w BIOSie można nieco przyśpieszyć komputer). Jak widzisz jest tutaj wiele ciekawych pomysłów na różne porady a gdy np. porównujesz ze sobą dwa modele kart graficznych (tą super szybką i tą tańszą ale nieznacznie gorszą) to możesz jak najbardziej zamieścić informacje, że wszystkie opisane karty graficzne można kupić w Twoim sklepie internetowym. Wadą tego poradnika jest fakt, że technika szybko idzie do przodu i będziesz musiał co pół roku aktualizować porady.

Pomysł nr 2 – sklep dla majsterkowiczów
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego sprzedającego różne narzędzia dla majsterkowiczów to możesz napisać poradnik dla początkujących majsterkowiczów. W tym poradniku opiszesz jak za pomocą narzędzi (które sprzedajesz) wykonać drobne remonty. Możesz np. opisać w jaki sposób należy pomalować pokój, gdyż początkujący majsterkowicz może nie widzieć różnicy pomiędzy różnymi rodzajami farb, nie zna się na pędzlach. W tej lekcji możesz opisać że można kupić np. specjalną folię, którą można zakryć meble aby się nie pobrudziły. Jak widzisz w opisie tak „banalnej” czynności jaką jest pomalowanie pokoju znajdą się nazwy kilku narzędzi które sprzedajesz (np. pędzle, folia, ewentualnie drabina ;-) Być może myślisz sobie, że ta czynność jest tak prosta, że byle głupek pomaluje pokój. Oczywiście jest to prawda, ale jeśli ktoś nigdy nie malował pokoju to może np. kupić zły pędzel (za mały, za duży, albo do malowania innych powierzchni niż ściana) może nie pomyśleć o zabezpieczeniu mebli folią. Dla Ciebie te rzeczy są oczywiste, gdyż od kilku lat sprzedajesz te produkty, więc je znasz, ale jest przecież pełno osób, które się na tym nie znają i trzeba im pomóc :-)
W innej lekcji możesz napisać jak z kilku desek zrobić jakiś mebel (np. taboret). W poradzie opiszesz praktyczne wskazówki w jaki sposób pociąć deski, w jaki sposób dokonać łączenia, aby taboret był stabilny czy też w jaki sposób wbijać gwoździe, aby nie były zbyt widoczne.
Myślę, że napisanie tego poradnika nie będzie trudne, wystarczy tylko zobaczyć jakie produkty ludzie najczęściej kupują i na tej podstawie należy się domyśleć, jakie prace domowe wykonują a następnie możesz opisać każdą z tych czynności (zawsze możesz się spytać klienta do czego chce użyć owych narzędzi a jak z nim nawiążesz kontakt, to możesz się spytać co mu sprawiło największe problemy podczas remontu).

Pomysł nr 3 – sklep z częściami samochodowymi
Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu sprzedającego części samochodowe. Możesz napisać poradnik w którym opiszesz np. 10 najczęstszych usterek (każdy email będzie zawierał opis jednej usterki, w e-mailu należy podać objawy owej usterki, konsekwencje jakie grożą, gdy się nie usunie owej usterki a także sposób na jej naprawienie). Tutaj się domyślasz, że należy opisać takie usterki do których naprawienia trzeba kupić jakąś nową część.

Pomysł nr 4 – coś dla właścicieli Programów Partnerskich
Wiele osób mając sklep internetowy postanawia zwiększyć swoje obroty poprzez stworzenie Programu Partnerskiego. Program Partnerski (w skrócie PP) to forma współpracy pomiędzy Tobą a webmasterem polegająca na dzieleniu się zyskami ze sprzedaży. Jeśli potencjalny klient zakupi u Ciebie jakiś produkt za pośrednictwem współpracującego webmastera, to otrzyma on np. 5% prowizji. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdyż nie musisz płacić za reklamę, płacisz jedynie za efekty. Często kilka dobrych partnerów potrafi wygenerować spory procent sprzedaży. Jednak prawda jest okrutna: ponad 90% partnerów to martwe dusze, które nic nie robią. Zobaczyły tylko informację o możliwości zarobienia pieniędzy, zapisały się i nic. Właśnie dla takich osób warto jest stworzyć kurs poświęcony Programom Partnerskim. W takim kursie należy opisać elementarne podstawy, napisać jak zacząć zarabiać, należy udzielić kilku wskazówek. Jak widzisz w tym wypadku nic nie sprzedajesz. Jedynie liczysz na to, że część z tych kiepskich partnerów zacznie się uczyć i w przyszłości staną się partnerami generującymi jakąś sprzedaż. Tutaj wykorzystujesz autoresponder w celach edukacyjnych – najpierw edukujesz klienta (partnera), aby później móc zarabiać. Możesz również utworzyć drugi kurs dla osób zaawansowanych w którym będziesz podawał wskazówki dzięki którym dane osoby będą skuteczniej promować Twoje produkty.
Poniżej zamieszczam linki do dwóch moich kursów związanych z PP:
1. PP dla początkujących
2. Jak zarabiać więcej w PP

Pomysł nr 5 – coś dla uczestników Programów Partnerskich
Nie musisz posiadać sklepu internetowego, aby korzystać z wielokrotnych autoresponderów. Możesz w swoim poradniku (na dowolny temat, jakim się interesujesz) przy okazji polecać produkty z różnych programów partnerskich. Przykładowo jeśli się znasz na inwestowaniu możesz napisać poradnik o funduszach inwestycyjnych a w poradniku będziesz zachęcał do założenia konta w mBanku (mBank posiada bardzo wygodny i darmowy supermarket funduszy inwestycyjnych). Zapisując się do Programu Partnerskiego Bankier.pl lub Money.pl otrzymujesz prowizję (w zależności od kilku czynników oscyluje ona w granicach od 30 do 60 zł) za każde założone (i aktywne) konto bankowe z Twojego polecenia.

Pomysł nr 6 – integracja ze sklepem internetowym
Można wykorzystać metodę GET lub POST do automatycznego zapisywania osób do subskrypcji. Nie mam tutaj na myśli dodawania przypadkowych adresów e-mail. Można dodawać do danego autorespondera adresy email osób, które dokonały zamówienia w Twoim sklepie. Następnie tworzysz jakąś wiadomość, która jest wysyłana np. po 90 dniach z informacją, że minął kwartał od złożenia pierwszego zamówienia w sklepie internetowym i z tej okazji dajesz klientowi jakiś kupon rabatowy. Dodatkowo można też do tej listy wysyłać zwykłe emaile np. „Informuję, że z okazji końca lata organizujemy wyprzedaż strojów kąpielowych. Jako nasz klient otrzymujesz tą informację 24 godziny przed zamieszczeniem jej na naszej stronie WWW”.
Inny pomysł na integrację: załóżmy, że sprzedajesz odtwarzacze MP3. Za pomocą skryptu możesz dopisywać automatycznie osoby na poradnik dotyczący używania odtwarzaczy MP3. W takim kursie możesz opisywać różne zagadnienia np. opisać jakiś program zmniejszający rozmiar plików MP3, polecić jakieś zapasowe słuchawki które masz w ofercie (z czasem stare mogą się uszkodzić). Dobrze jest też reklamować produkty uzupełniające: przykładowo mój odtwarzacz MP3 jest na „małe paluszki”. Taka bateryjka kosztuje 2 złote. Możesz sprzedawać baterie-akumulatorki i ładowarki, a w emailu (który przyjdzie po 30 dniach od zakupu) opisać ten produkt. Jeśli ktoś intensywnie korzysta z odtwarzacza MP3 (i już kilka razy wydał 2 złote na baterie) to na pewno rozważy zakup akumulatorków.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena